Sv: Amstaff,pittbull-en Massa FÖrdommar?
Va? Valparna är ju redan födda.. då är det ju lite sent med en abortspruta.
Dubbelt upp !
Va? Valparna är ju redan födda.. då är det ju lite sent med en abortspruta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dubbelt upp !
Man ger abortspruta om ens tik har tjuvparat sig, as simple as that!
Mitt inlägg postades dubbelt
. Men visst i tusan finns det väl positiva också??
Varken småhundar, labbar, golden osv osv är någon hund jag skulle kunna tänka mig.. ens om jag fick den gratis..
nääe vet du att jag kan inte säga att jag tycker det finns NÅN positiv sak med att blanda dessa raser i amstaff/pitbull.
varför inte en renrasig amstaff eller schäfer??? kan lova att det finns EN som passar dig!!
Man ger abortspruta om ens tik har tjuvparat sig, as simple as that!
Inte fullt så enkelt.
Om man har en tik som man senare i dess liv vill para brukar veterinär avråda abortspruta.
Anledning: Kan vara svårare att få dräktig senare.
Inte fullt så enkelt.
Om man har en tik som man senare i dess liv vill para brukar veterinär avråda abortspruta.
Anledning: Kan vara svårare att få dräktig senare.
Jo för mig ( m. flera ) är det faktiskt så enkelt ...
Har man varit så jäkla slarvig så ens tik tjuvparat sig så tycker jag att man får ta sitt ansvar och ge en abortspruta
( dvs om inte hanen turligt nog är av samma ras, genomkollad med allt vad hd & ad heter m.m och dessutom en hane som jag tycker kompleterar min tik )
om ändå alla vore som du...
På en del recept står det kategoriserat "för nybörjaren" "lättlagat" "medel" "avancerat" "proffsnivå".
Jag önskar att alla som skaffade hund tog reda på vilken nivå varje ras kräver av sin ägare.
Ts
Du vet själv vilken nivå ditt kunnande ligger på.
Sedan ska du bestämma dig för vilken relation du vill ha till din hund och vad du vill ha ut av ert umgänge.
Vill du ha en lydig och trygg hund så krävs det sannolikt att ditt kunnande är på nivå "proffsnivå" om du ska köpa en amstaff/schäfer.
Amstaff räcker det nog med "avancerad".
heller chansa än att ta en massa valpar som kommer hamna fel.. och jag skulle ALDRIG vilja vara uppfödare till sådana hundar.
men alla är ju inte som jag... :smirk: och du tänker stödja det???
Den som har hanhunden då?Har man varit så jäkla slarvig så ens tik tjuvparat sig så tycker jag att man får ta sitt ansvar och ge en abortspruta
Jag sitter i en knivig sits.. Har funderat på att skaffa hund nu, och jag har ÄNTLIGEN hittat en hund som verkar passa mig jätte bra. Först och främst vill jag ha en stor och aktiv hund, och en som man har lite att jobba med. En stor hund med hjärna att aktivera så att säga
Nu till saken, Hunden jag har hittat är en korsning mellan amstaff/schäfer. Direkt jag tar upp dom två raserna så flyger nästan folk i taket. "Varför köpa en korsning mellan kamp och sönderavlad schäfer?" Men men men men meeeeeen.. jag blir galen. Jag vill verkligen ha den här hunden, den verkar passa mig, och jag tänker göra ett helhjärtat försök att göra hunden till det bästa också. ÄVEN om jag så hade köpt en liten golvmopp.
Är det några som har erfarenhet av den här blandningen? Är den verkligen så "hemsk" som alla påstår?
Jag tror inte det iaf, därför kör jag mitt eget rejs
Jag skulle inte fråga mig varför man köper den blandingen ur fysiskt synpunkt, utan snarare varför man vill ha en blanding mellan en hund som från början har noll aggressionspaket men desto mer kamp, med en hund som HAR ett aggressionspaket...Resultatet kan ju bli slående..illa
Ja men visst....
Halvdöv bitch med bruten rygg