Amoras kattungars tråd

pernilla_s

Trådstartare
Jag tyckte de små behövde en egen tråd där de ska visas upp med jämna mellan rum. Jag har ju redan tagit en hel del kort... :o

kattungar006.jpg

kattungar2017.jpg

kattungar2016.jpg

:angel:
ursäkta bildbomben....

Sv: Amoras kattungars tråd

Åh äntligen har dom kommit! Gud vilka små sötnosar! :)

6 stycken är dem. 3st honor och 3st hanar. Jag är iaf ganska säker på fördelningen, första gången jag könsbestämmer kattungar.

KL

Jag vägde dem idag.

Hane: 133g
Hane: 126g
Hane: 141g
Hona: 112g
Hona: 139g
Hona: 107g

Den sista honan håller jag ett extra koll på nu.

Men ojoj vad de kan pipa... Men så underbart söta är dem. Hur ska jag kunna skiljas från 5 av dem?

Åh, har de äntligen kommit nu! :love:
Underbart söta och sötare kommer de bli för varje dag. Kanske kan du ordna det så att åtminstone några hamnar hos folk du känner så du slipper skiljas från dem helt och hållet?

Jag hoppas på det. Jag har kanske två jag känner som kanske kan ta varsin. Men inget är säkert än. I så fall är iaf hälften av kullen tingad och jag behöver barra skaffa hem till 3st.

Jag har iaf lackerat dem idag, så förhoppningsvis lär jag mig snart se skillnad på dem eller tja via lackeringens placering vill säga.:o

Idag är de 4 dagar gamla. Jag har vägt dem idag och nu ser det ut så här.

Hane: 133g väger nu 156g = +23g
Hane: 126g väger nu 144g = +18g
Hane: 141g väger nu 171g = +30g
Hona: 122g väger nu 138g = +16g (såg att jag skrevit fel innan, det skulle inte vara 112g utan 122g)
Hona: 139g väger nu 171g = +32g
Hona: 107g väger nu 138g = +21g

Vad tycker ni går alla upp som de ska? Vissa gör det ju definitivt men de på +16g och 18g på två dagar är det okej? Jag är ju inte van och jag vill inte göra fel.

All viktuppgång är bra! Väg dem en gång om dagen (inte oftare) vid ungefär samma tid på dygnet och se till så att de inte går ner bara. Det är till och med ok om de står still en dag, men blir det flera dagar så kan något vara fel.

/Erica

All viktuppgång är bra! Väg dem en gång om dagen (inte oftare) vid ungefär samma tid på dygnet och se till så att de inte går ner bara. Det är till och med ok om de står still en dag, men blir det flera dagar så kan något vara fel.

/Erica

Okej tack! Då ska jag göra så. Skönt att veta hur jag ska hålla koll och inte behöver oroa mig för en dag. Man är ju lite nojjig, då det är första gången. Mn då verkar allt bra än så länge då.

Åh herregud vad jag bara vill komma och kidnappa dem! :love::love::love:

Hehe fällor är nu uppsatta... Det är bara att komma... :devil:

De är verkligen söta. Jag känner mig lyckligt lottad som fick vara med om det hela. Det är en verkligen helt underbart!:love: Jag fick ju en massa kattungar också.

åå vad roligt att dom har kommit=D Vad söta dom är =)

Hur mår Amora? :)

Amora verkar må bra, men hon är gärna ute hos oss en stund och pausar. Tror det är lite jobbigt med 6 kattungar som slåss om spenarna. Men hon tar väl hand om dem och verkar rätt nöjd. Dock syns det att hon är alldeles på tok för smal. Men jag får göda upp henne.

Vad bra =) Aa förstår henne, men de är bra iaf att hon kan gå därifrån ett tag iaf. Hmm, de va inte bra =/ Du får trycka i henne all mat som går :D

En av dem största har idag öppnat båda ögonen lite. Jag har inte hunnit kolla de andras ögon.

Hehe fällor är nu uppsatta... Det är bara att komma... :devil:

De är verkligen söta. Jag känner mig lyckligt lottad som fick vara med om det hela. Det är en verkligen helt underbart!:love: Jag fick ju en massa kattungar också.

Inga fällor i världen kan stoppa mig från att köra ner näsan och gosa runt i en hög med nyfödda kattungar! :rofl:
Grattis ^_^

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 994
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 323
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar