Amoras kattungars tråd

Sv: Amoras kattungars tråd

Kan du inte lägga in nya bilder på dem små? :laugh:

Jo jag får ta och göra det, jag måste erkäna att jag har tänkt göra det länge, men det har inte blivit av. Jag ska försöka ta nya foton idag. De har ju blivit rätt stora nu jämfört med innan.

Bilder kommer förhoppningsvis snart nu när jag lämnar in uppsatsen imorgon.

Men just nu är jag orolig för en av kattungarna. Jag tror den har kattsnuva. Ögonen rinner och det kommer gult klet som gör att den inte kan titta. Veterinär kommer åkas till på måndag om inte almän tillståndet förvärras då åker vi in med den direkt naturligtvis. Veterinären sa att kattungarna redan kunde vara smittade och risken är ju att alla blir sjuka. Men men jag håller koll på dem.

Är det något jag bör tänka på?

Tills vidare är det nog bara att hålla rent och badda med kokat vatten, som får svalna givetvis. Vet att man kan göra koksaltlösning men har läst att det kan irritera kattungars ögon.

Tills vidare är det nog bara att hålla rent och badda med kokat vatten, som får svalna givetvis. Vet att man kan göra koksaltlösning men har läst att det kan irritera kattungars ögon.

Så som jag har gjort med andra ord. Tyvärr hjälper det bara ett tag. Stackars liten, men det är väldigt nöjd när den får ligga i min famn och bli kliad på magen och sen somnar den.:love:

Hur går det med bilderna? :D

Nu kommer de äntligen.. :o De var inte lätta ta kort på, då de kravlade hela tiden.

majaskattungar017.jpg

majaskattungar018.jpg

majaskattungar019.jpg

majaskattungar022.jpg

majaskattungar023.jpg

Tänkte precis panter!

Eller små grizzly-björnar!

Enormt jättesöta!
(o vilka rejäla födelsevikter måste jag säga!)

KL

Kattungarna växer och växer och är ena riktiga terrorister just nu. :love: De är överallt och har verkligen dåligt borsskick. Underbart sociala och kommer upp i knäet och är helt underbart söta. Jisses vad härliga de är.

Tyvärr är Amora sjuk igen. Hennes lugnöljud var väldigt dåliga enligt veterinären så vi får hoppas pencillinet hjälper. Hon hade även ett hornhinnesår, men det läker fin fint. Jag är ganska orolig för henne.

DE blev 8 veckor igår och är numera moderslösa. Vi var på återbesök och kollade Amora. Hon var mycket sämre så veterinär rekommenderade avlivning direkt Hon var i princip helt säker på FIP och var det inte det så var det ändå allvarligt.

Hon såg anskrämlig ut nu. På en månad har hon blivit avsevärt sämre, jag intalade mig att det var för kattungarna.

Mår skit just nu, jag vill ju ha min fina amora.

Åh nej, va tråkigt att höra.. :( Du får väl tänka att hon ändå hade det bra nu på slutet, fick komma in och va med människor som brydde sig om henne.. Och ungarna tas ju om hand nu, tänk bara om dom hade fötts ute nånstans.. :S

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 994
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 323
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar