Amnings-BH

Sv: Amnings-BH

Sen har jag planerat att köpa en sån här!

En sån har jag (eller rättare sagt 2, en vit och en svart). Dessutom köpte jag även två andra från lindex som inte var vadderade, varav den ena var en tunn vit . Gillade alla.

Som någon skrev var de vadderade lite svårare att vika undan (ville vika upp sig i ansiktet på bebis ibland), men hade istället fördelen att fånga upp lite mjölk om det läckte något.

Jag läckte lite från och till och använde amningsinlägg från pigeon som jag köpte i barnaffär, de var tunna och superbra. Hade även natusans men de var supertjocka.
 
Sv: Amnings-BH

Måste få stjäla lite utrymme och ställe en fråga.
Många tipsar om apotekets toppar. Vart 17 hittar jag dom??? Har letat på flera olika apotek och inte hittat. Eller är jag helt fel ute när jag letar under "barnhyllan"? :confused:
 
Sv: Amnings-BH

Kan du inte tvåhandsknäppa då ;)

Med vilken hand håller jag då bebisen?

När Rasmus ätit måste man hantera honom som jag vet inte vad, för mkt rörelse å han spyr upp allt på en gång ;)

Att ha honom liggandes i knät går bara när han sover annars sparkar han iväg sig själv å lär hamna med huvudet före i golvet.
 
Sv: Amnings-BH

*kl*

Apotekets toppar, vilken ska man köpa egentligen?
Verkar ju vara samma som på Minimundus, Carefix.

Mått under bysten Storlek
60 - 80 cm M
75 - 85 cm L
85 - 90 cm XL
90 cm - XXL

Så för mig som har stl 75D i v30, (startade på 75B), vilken storlek borde jag köpa? Ligger ju på två möjliga. Är M&L rymliga vilken som i själva bystdelen? Jag menar, apoteket har ju inte direkt provrum ;) Misstänker väl att brösten efter förlossning och brösttillrinning blir 75DD/E.

Tycker de verkar jättebra, och tänkte köpa en sån till att börja med, innan jag köper "riktig" ammningsbh. Just nu kör jag sporttopp för jag tycker alla bh:ar med byglar är så sjukt obekväma och "trycker".

Tänkte också köra på Minimundus tvättningsbara ammningsinlägg, vilka är "bäst"? Ullfleece/silke, merinoull/siden? eller de i flanell från imse vimse? (hur många bör man införskaffa om man kör tvättbara, med tvättmaskin i lägenheten?) Tycker de man köper i engångs verkar både obekväma och dyra i längden, mardrömmen är ju att få såriga bröstvårtor och att allt ska fastna och blöda och göra ont :crazy:

Är bröstvårtsalvan något att ha, om man får sådana problem? Tänkte köpa hem i förebyggande syfte ;)
 
Sv: Amnings-BH

Apotekets toppar, vilken ska man köpa egentligen?
Verkar ju vara samma som på Minimundus, Carefix.

Det är samma

Så för mig som har stl 75D i v30, (startade på 75B), vilken storlek borde jag köpa? Ligger ju på två möjliga. Är M&L rymliga vilken som i själva bystdelen? Jag menar, apoteket har ju inte direkt provrum ;) Misstänker väl att brösten efter förlossning och brösttillrinning blir 75DD/E.
Jag hade 75 C när jag var gravid i v.35 sen växte jag ur även det och hade då stl. M.
Efter förlossningen hade jag stl. L och när mjölken rann till så var den alldelles för liten.
Nu har jag 75 C och L sitter bäst, kan ha M men den blir lite för kort.

Tycker de verkar jättebra, och tänkte köpa en sån till att börja med, innan jag köper "riktig" ammningsbh. Just nu kör jag sporttopp för jag tycker alla bh:ar med byglar är så sjukt obekväma och "trycker".

De är underbara :love:

Tänkte också köra på Minimundus tvättningsbara ammningsinlägg, vilka är "bäst"? Ullfleece/silke, merinoull/siden?

Jag köpte Ull, tvättade med tvålen jag fick med. De var kanon i början när brösten värkte och jag är bombsäker på att de räddat mig från mjölkstockning många gånger.

Är bröstvårtsalvan något att ha, om man får sådana problem? Tänkte köpa hem i förebyggande syfte ;)

Jag var jätte noga direkt med att sonen skulle få bra tag, fick han inte in hela bröstvårtan så pilla jag in ett finger i mungipan så han släppte och tog nytt tag. Efter amningen så smörjde jag med bröstmjölk å hade kvar bröstet framme medans jag rapade honom. (När jag var hemma alltså och utan besök ;) ) Jag har aldrig fått ont eller sår.
 
Sv: Amnings-BH

Jag brukar inte knäppa min bh på en gång...går det så lägger jag bebis bredvid mig och knäpper..annars får boppsena hänga fritt en stund ;)

Ja det är ju inte det lättaste om man har en som spyr av för mycket rörelse efteråt..jag har ju inte det problemet så för mig lät det konstigt ang enhandsknäppning. Saker som låter jättelätta kan ju vara krångligt för andra....det fattar jag nu, ju mer jag läser vad andra skriver.
 
Senast ändrad:
Sv: Amnings-BH

Jag smörde bröstvårtorna med bröstvårtkrämen när dom började klia nått fruktansvärt under graviditeten. de hjälpte på en gång. Sen så ammade inte jag, så jag fick aldrig några promblem sen. men min kompis ammade å salvan va hennes bästa vän=)
 
Sv: Amnings-BH

Måste få stjäla lite utrymme och ställe en fråga.
Många tipsar om apotekets toppar. Vart 17 hittar jag dom??? Har letat på flera olika apotek och inte hittat. Eller är jag helt fel ute när jag letar under "barnhyllan"? :confused:

Apoteken har nog inte alla produkter framme. fråga personalen=)
 
Sv: Amnings-BH

Angående bröstvårtssalva så är läckande bröst ganska självsmörjande:p, men annars är purelane kanon. Behöver inte tvättas bort innan amning, kladdar inte så farligt, luktar inte. Rekommenderas av mitt BB (Helsingborg) och fanns att beställa på internet eller köpa på Babyland. Samma verkningsfulla ämnen som i inotyol (för barnrumpor) men mycket mindre kladdig. Har fungerat bra på barnrumpan också./Alanis
 
Sv: Amnings-BH

Har köpt 2 på KappAhl (supersköna, billiga OCH snygga). Bygel-BH, men jag är helt såld på dem, och har inte haft några som helst problem med brösten (trots att BM verkligen försökte avskräcka hela föräldragruppen från bygel-BH´s).
Sen har jag även köpt 2 på Lindex (tror det är Triumph), hyffsat snygga, jättesköna men dyra (gav 399kr/st för dem). De är utan bygel...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
650
Senast: cassiopeja
·
Kläder & Bli fin Har tidigare bara haft bh-storlekar som går att köpa i mer välsorterade underklädesbutiker, och då har det per automatik blivit att jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 885
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 530
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
810
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp