Amning och "bantningsdrycker"

boccia

Trådstartare
Nu när det är så varmt ute så slarvar jag med maten på dagarna (har helt enkelt ingen aptit pga värmen). Däremot så dricker jag mängder, och har då funderat på om man istället för mat kan ta en typ Naturdiet-shake eller liknande. Vet ju att det står på paketen att man inte ska använda produkten när man är gravid/ammar, men funderar på om det är pga innehållet eller bara allmänt att man inte ska banta under graviditet/amning? Någon som vet? (glömde fråga när jag var på BVC igår :grin:). Tänker inte ha medlet för att banta, utan för att se till att kroppen får i sig näringsämnen trots mitt matslarv (vatten är ju inte så näringsrikt :angel:)
Vågar jag ta en sådan shake/dag??

Sv: Amning och "bantningsdrycker"

Sluta slarva istället! :) Man ska ju som sagt inte banta när man ammar och om du får i dig för lite näring/mat så blir ju effekten samma som vid bantning.

Men jag kan inte tänka mig att det är farligt att dricka Naturdiet eller dylikt. Men det kanske går att få tag i något som är mer näringsrikt; som handlar om att just tillföra näring i större mängd; istället för att gå på sparlåga (som ju är tanken med bantningspreparaten trots allt)?

(är det så förskräckligt varmt nu? vanlig sommarvärme har vi och det ska ju bara hålla i sig några få dagar)

28grader och helt vindstilla, det kallar iaf jag för varmt. :D
Försöker proppa i mig, men får öht ingen hungerskänsla om dagarna (även när det inte är varmt...). Känns inte som en banan här och ett par smörgåsar där är tillräckligt för att kroppen ska kunna må bra OCH se till att lillan mår bra. Äter ju ordentligt på em/kvällarna, så egentligen får jag nog i mig det jag behöver varje dag, men det är låååångt mellan frukost (sju-halv åtta) till eftermiddagsmålet (vid fem-halvsex)

Det finns ju annat. Axa har goda proteindrycker, fruktsmoothies och annat läskande som är näringsrikt finns ju också.

28grader och helt vindstilla, det kallar iaf jag för varmt. :D

Jo, men vaddå? har det pågått länge? *avis*

Risken om man äter o dricker för lite är ju att mjölkproduktionen går ner och det är ju inge vidare.

Som Madick skriver så finns det ju andra alternativ än NaturDiet (som ju faktist är en DIET), som tex proteindrycker osv. Vet inte om apoteket kan ha typ energidrycker eller nåt som kanske kan vara bra?
Ett annat alternativ kanske kan vara milkshakes med banan eller andra frukter? Kanske med lite havre eller nåt i så det blir lite matigare?

Fyll på med juice och frukt, det orkar man oftast peta i sig. :)

Jag skulle nog också köra på smothies-liknande grejer än diet-dryck. De innehåller så mycket jag inte vet vad de är. Samma med energidrycker, de innehåller väl ofta sötningsmedel och konstiga saker som koffein mm.

Nu som gravid har jag märkt att jag tappat aptiten på morgonen lite, men jag mixar friskt frukt, bär och yoghurt till ett stort glas som jag sörplar i mig medans jag gör mig i ordning. Det är nyttigheter och energi där i!

Smoothies, frukt, juice och nötter rekommenderar jag dig att ha tillhands. Det kan man alltid peta i sig. :laugh:

svarar alla:

tack för tips, idag kommer min lunch bestå av vattenmelon, vattenmelon och mera vattenmelon, ska se till att köpa hem mer frukt och nyttigheter, men det är så svårt att hitta fräsch frukt i affärerna tycker jag:(

Fast det är väl bättre än inget? Annars finns det ju närongslösning på apoteket, men det är säkert dyrt. Jag blir inte mätt på drycker men en sån där bar skulle jag kunna tänka mig ha som nödproviant i skrivbordslådan.
Sen kan det säkert innehålla sötningsmedel etc men säkert mer näring än i vattenmelon...

Fast vattenmelon är en riktig C-vitamin bomb, och C-vitamin hjälper kroppen att ta upp andra näringsämnen, så som järn.
Det är nog inte att förakta :)

Jag hade svårt att äta tillräckligt i vintras. Då började jag äta någon choklad dryck, som är tänkt att äta efter träning.
Liten mängd, lätt att få i sig och jag blev "lagom" mätt, inte trött och dåsig utan bara mera energi.

Kostar dessutom mycket mindre än naturdieterna.

Blir du inte sugen på salta saker då när det är varmt? Det blir alltid jag, och tycker att det är jättegott med t. ex. smaksatta riskakor, chips, salta kex och dylikt. Sådant som kallrökt skinka och salami kan också slinka ner. Inte jättenyttigt kanske, men man känner ju i regel sig piggare om man äter...

Snarare blir jag mindre sugen på salt när det är varmt :o

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 949
Senast: Sar
·
Gravid - 1år Jag har lite frågor och funderingar gällande amning. Min pojk är 6 månader om en vecka och ska då enligt BVC byta ut en portion till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 715
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 654
Senast: Suspiria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur