Amning inför publik.

Sv: Amning inför publik.

Men min första son var jag väldigt "pryd", lånade gärna ett sovrum att amma i om vi var borta och satte mig i bilen om vi var iväg.

Nu med tvåan ammar jag där han är hungrig :idea:
Men nu när han inte blir lika snabbt så där jättehungrig som nyfödda blir så brukar jag ge honom en skvätt innan vi åker och t.ex handlar och då brukar han hålla sig bra.

Jag förvånade t.om mig själv genom att amma i en knölfull simhall förra helgen!

Jag har minituttar, så det blir ingen "slängande :D
Det finns ingen som kan se om jag ammar eller bara sitter med honom i famnen (om dom inte sitter precis brevid).

Har inget emot folk som slänger med tuttarna.
Då tycker jag det är äckligare med folk som sätter sig vid matbordet med skitiga händer :eek:
 
Sv: Amning inför publik.

*KL*

Jag har en liten handduk/snuttefilt som jag lägger över lillan närjag inte är på hemmaplan eller hos mina föräldrar. Detta är mest för att lillanska få äta ifred, utan att folk ska glo och komma fram med sitt gullande.

Jag har E-kupa, men det blir ändå inget bröstslängande. Jag är glad att jag får ut bröstvårtan ur amningströjans hål :rofl:
 
Sv: Amning inför publik.

Har ammat 4 barn och nej jag slänger inte upp brösten offentligt.även om det är det mest naturliga i världen att amma sitt barn:smirk:

va jag ute och bebis blev hungrig gjorde jag mitt bästa att gå undan och försökte sitta i lugn och ro.annars har man så gott man kunnat "tankat" bebis proppfull innan man ska iväg.

Har sett mammor som sitter och ammar med brösten helt blottade på resturang:crazy: (kanske jag som e känslig)

Mvh Arabizar
 
Sv: Amning inför publik.

Eftersom människan slänger ordagrant upp sina bröst. Jag tycker inte det är så trevligt när man sitter och äter.
Det kanske blir annorlunda med mina tankar när jag själv ska amma.

Jag fårstår dig precis. Sitter man vid ett matbord så vill man kanske inte sitta och titta på. Gillar heller inte att äta då en bebis både rapar och fjärtar vid matbordet. Har absolut inget emot att folk ammar men kanske inte vid ett matbord OM det sitter folk och äter alltså.
 
Sv: Amning inför publik.

Nu har inte jag ammat. men om jag skulle gjort det skulle jag ha det rätt jobbigt. Jag va jätteorolig hur jag skulle göra med amningen. jag vill inte att någon ska se mina bröst. Nu funkade inte amningen, så jag slapp det problemet.
Jag tar inte illa vid mig om folk ammar offentligt. men man kanske inte behöver visa allt! många gömmer lite med en filt eller handduk.
 
Sv: Amning inför publik.

Med sonen så gick jag undan. Var vi iväg och handlade ammade jag i bilen. Kommer göra likadant nu. Jag tycker inte om att andra kan glo in mina bröst. Jag vill kunna känna mig lugn när jag ammar.

Men jag reagerar inte på att andra ammar öppet. Ungen måste ju få mat. Tycker det är barnsligt när det pratas om hur hemskt det r att mammor ammar på resturanger med mera. Man har väl rätt att gå ut fast man har barn.

Skulle jag behöva amma framför folk så skulle jag göra det för mitt barns skull. Oavsett om det var på en fullsatt restaurang eller inte.
 
Sv: Amning inför publik.

I början ammade jag ofta samtidigt som jag åt. Annars hade jag knappt fått någon mat, eller fått äta kall mat när alla andra var färdiga.

Men när bebisen blivit någon eller några månader behöver man inte amma lika ofta och lika länge. Då brukar man åtminstone få äta ifred.

Att låta min bebis skrika av hunger och närhetsbehov för att andra ska få äta ifred kommer inte på fråga. Jag har heller ingen lust att gömma mig i någon skrubb.

Jag gjorde och gör som du.

******************

Något jag funderar över är om ni som känner detta motstånd både för att amma och andra som ammar när andra människor är närvarande.

Känner ni likadant på stranden där de flesta människor är mer eller mindre nakna?
De som använder bikini döljer ju inte mycket av hela sin kropp och det finns ju även de som solar, badar eller går omkring toppless.
Klarar ni av att sitta på er filt och fika omgivna av så gott som nakna människor?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Amning inför publik.

Jag gjorde och gör som du.

******************

Något jag funderar över är om ni som känner detta motstånd både för att amma och andra som ammar när andra människor är närvarande.

Känner ni likadant på stranden där de flesta människor är mer eller mindre nakna?
De som använder bikini döljer ju inte mycket av hela sin kropp och det finns ju även de som solar, badar eller går omkring toppless.
Klarar ni av att sitta på er filt och fika omgivna av så gott som nakna människor?

Jag menar inte att folk ska gå och "gömma" sig när dom ammar (det gjorde inte jag heller) jag berättade bara hur jag gjorde när jag ammade mina barn och vad jag inte vill se när jag äter mat ute;)

man kan sitta och amma utan att visa brösten helt och hållet,precis som många här redan skrivit.

ang stranden så är jag inte så förtjust i att se halvnakna människor.jag är fostrad på det viset och det har suttit i hela livet.

nej jag skulle känna mig väldigt olustig om jag satt och fikade med nakna människor omkring mig.

jag skulle inte passa som nudist:D

Mvh Arabizar
 
Sv: Amning inför publik.

Jag var nog lite generös med amningen med sonen, dvs kunde amma bland folk och vid intag av föda (mat/fika), men jag halade inte fram brösten och pillade på dem utan amningsBH och inte så stora behag gjorde nog att de sällan syntes.
 
Sv: Amning inför publik.

Helst så sitter jag ju för mig själv, men är det inte möjligt att kunna komma undan så sätter jag mig så undanskymt som möjligt alt. täcker för/över så att inte ALLA ska behöva se.

Har blivit mindre besvärad nu (efter ca 4 mån) av att ha människor närvarande vid amning, men helt bekväm är jag ju inte.
Fast vad gör man inte för sin lille plutt :love:
 
Sv: Amning inför publik.

*knapplån

Jag tänkte på den här tråden idag. Var och hälsade på mina gamla jobbarkompisar med båda barnen. När jag kom satt två killar och åt och frallor. Det var dags för amning, men jag skulle bara stanna en kort stund (massor av andra ärenden sen), så om jag skulle stängt in mig i ett annat rum skulle jag ju inte fått vara social.

Jag frågade om det var okej att jag ammade vid bordet där de satt, eller om de blev äcklade av det. Det var helt okej. Jag tror faktiskt det är ganska få som störs av amning.

Nu fick jag en trevlig pratstund samtidigt som bebisen fick mat. De man samtalar med tittar ju på mitt ansikte, inte på mina bröst!
 
Sv: Amning inför publik.

Jag gjorde och gör som du.

******************

Något jag funderar över är om ni som känner detta motstånd både för att amma och andra som ammar när andra människor är närvarande.

Känner ni likadant på stranden där de flesta människor är mer eller mindre nakna?
De som använder bikini döljer ju inte mycket av hela sin kropp och det finns ju även de som solar, badar eller går omkring toppless.
Klarar ni av att sitta på er filt och fika omgivna av så gott som nakna människor?

Går jag på stranden så är jag ju helt medveten om att det föreligger stor risk/chans att få se andra människors nakna/halvnakna kroppar.
Jag fikar helt ogenerat i bikini i känt sällskap men drar oftast en handduk runt mig vid okänt/halvkänt sällskap (sedan blir jag lätt frusen). Att sitta och fika med någon som var helnaken tror jag inte att jag skulle uppskatta (sambo och små barn undantagna)

Sedan behöver man knappast gömma sig i en skrubb för att man går undan om man ammar. Att fråga om det är ok att man ammar när någon äter är väl ett alldeles utmärkt förhållningssätt.
 
Sv: Amning inför publik.

Men om det då inte är OK att amma när vissa äter? Då får man gå och gömma sig? Iaf lämna sällskapet?

Förstår inte varför det är så äckligt att bebisar äter. Amma är det naturligaste som finns...
 
Sv: Amning inför publik.

Jag har inga som helst problem med andra som ammar offentligt, helt öppet och utan att skyla sig.

Men jag personligen klarade det inte. Jag var väldigt obekväm i ammningen. Gick alltid undan och ville vara själv. Endast sambon fick vara med. Nu ammade jag bara i ett par veckor och det berodde delvis på att jag inte alls var bekväm som sagt. Men mest pga att sonen hade svårt att ta bröstet, mjölken började sina. Han fick inte i sig tillräckligt, gallskrek såfort jag försöke amma och jag bara grät. Nä, jag orkade helt enkelt inte fortsätta.

Vi började ge flaska ist och sedan dess har vi varit nöjda & glada båda två.

nu var jag tvungen att använda amningsnapp för att han övht skulle ta bröstet & det var ett jäkla bök att få den & sitta kvar osv. Det var lixom inte bara att slänga fram bröstet & lägga dit bebisen som för många andra. Nä, det var en jäkla procedur som jag upplevde det. Hade ant varit lättare om han hade kunnat ta bröstet direkt.
 
Sv: Amning inför publik.

JAG har inga problem med att folk ammar när de äter (om de inte har bebisar som kaskadkräks över bordet) däremot väljer JAG att inte amma när folk äter, jag sätter mig gärna en bit ifrån (sedan beror det på sällskapet, jag gör definitivt skillnad mellan folk och folk).

Ska man prata om naturlighet så är könsorgan också det naturligaste som finns men det skulle inte falla mig in att gå omkring naken i fikarummet på jobbet.
 
Sv: Amning inför publik.

kl

jag ammar där jag är. Jag gömmer mig inte i en skrubb eller under filtar. Det är inte jag som har ett problem utan andra och jag skulle inte anpassa mig för att de finns de som tar illa upp. De är de med problem som får anpassa sig. Vill man inte se ammade mammor, titta bort. Ingen skulle ju drömma om att be överviktiga/läspande/handikappade m.fl gömma sig för det finns folk som tycker de är äckliga.

Jag slänger inte fram bröstet (hur gör man det förresten?) utan försöker vara lite diskret, men det blir inte så jättediskret när man ammar en ettåring som helt plötsligt kan för för sig att släppa för att titta på nått spännande eller så kör han ner handen i andra BH-kupan för han vill fippla med andra bröstet (vi jobbar på att fo bort det beteendet). Att man har E/F-kupa gör ju inte saken bättre. :D:p
 
Sv: Amning inför publik.

kl
men det blir inte så jättediskret när man ammar en ettåring som helt plötsligt kan för för sig att släppa för att titta på nått spännande eller så kör han ner handen i andra BH-kupan för han vill fippla med andra bröstet (vi jobbar på att fo bort det beteendet). Att man har E/F-kupa gör ju inte saken bättre. :D:p

Hehe, känner igen det där med att köra ner handen och fippla med bröstet. Försöker fortfarande få bort det beteendet, men det är inte så lätt. Jag måste alltid hålla för, det är inte skönt när han gör så.
Han gör gärna så när han är trött och ledsen när jag bär honom också.
Och så pekar han jämt och säger tutte, helst högt och flera gånger så alla hör. Och jag måste alltid repetera för att bekräfta att det är tutten. Det kan bli lite jobbigt i vissa situationer.
 
Sv: Amning inför publik.

För mig tog det 3 månader innan det kändes ok med amningen "ute bland folk" med första barnet :)
 
Sv: Amning inför publik.

*KL*

Jag har inget emot att se andra amma, men just när man sitter och äter tycker jag det är mindre trevligt helst om man inte är diskret.

Jag kommer själv gå undan när det är dags. Faktiskt äter jag hellre kall mat då...hemma kommer jag dock amma samtidigt om det behövs men inte inför andra...möjligtvis mina systrar som undantag.

Har inte ont av att se systersonen äta medan jag äter...men andras barn har jag svårare för. Kanske för man inte har samma relation till mamman o barnet när det inte är ens släkt?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 239
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 302
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp