Amning inför publik.

Nillizan

Trådstartare
Hur gör ni när ni ammar? Går ni undan och få vara ifred? Eller slänger ni upp bröstet mitt framför folk?

Har en bekant som gärna slänger upp brösten när man sitter och äter, vilket jag tog illa vid mig. Jag vill inte vara med, typ! :crazy:
Jag har tänkt den tanken att när jag ammar sedan, så skulle jag nog vilja skyla mig eller gå in i ett annat rum för att få vara i fred. Vill inte blotta mig.
 
Sv: Amning inför publik.

Om nöden krävde det så ammade jag publikt. Men då bortvänd, eller lite avsides.

Var jag hemma hos folk satte jag mig på samma sätt, lite undanskymt.
 
Sv: Amning inför publik.

När Emil ammades gjorde jag det när det behövdes. Fanns möjligheten satte jag mig lite avsides. Nu har jag inga bröst man "slänger fram" (nu liten a-kupa, då när han ammades b-kupa)så det räckte att dra upp tröjan och med hans huvud rätt placerat såg man inte skymten av nåt bröst.

Är inte så bekväm med att amma inför folk egentligen men ville han äta så ville han! Så hellre amma några minuter än att ha en skrikande och ledsen bebis.
 
Sv: Amning inför publik.

Jag ammar när det behövs. Finns det möjlighet så ammar jag lite avskillt, mest för Arvids skull, han har svårt för att amma om det är för mycket att titta på.

Men jag har inga problem att amma offentligt, stör mig mer på folk som ska stirra när man ammar. Skulle jag vara på en middag hos någon bekant så skulle jag mest troligt gå ifrån, men på en restaurang skulle jag amma vid bordet
 
Sv: Amning inför publik.

Helst gick jag undan, i din kompis fall hade jag nog försökt att vänt mig bort mest för mig egen del och för bebisens matros del.

Ammar dock diskret och har inga bröst som bara går att "slänga" fram heller för den delen,men lite meckande går det alldeles utmärkt att amma diskret utan att vara halvnaken.
 
Sv: Amning inför publik.

Har en bekant som gärna slänger upp brösten när man sitter och äter, vilket jag tog illa vid mig. Jag vill inte vara med, typ!

Varför ville du inte vara med föresten? Och varför tog du illa vid dig?:confused:
 
Sv: Amning inför publik.

Men jag har inga problem att amma offentligt, stör mig mer på folk som ska stirra när man ammar.

Precis! Har tom varit med om folk som klappat bebisen på kinden när jag ammat. Bebisens kind är typ 2 cm fråns ens bröst... :crazy:

Jag har oftast kört med amningströja eller linne under en tröja som jag dragit ner när jag drog upp tröjan. Försökte vara diskret, och ofta syns inte brösten alls för bebis är ivägen. Men fick jag välja mellan att visa brösten för okända, eller ha en skrikande bebis, väljer jag det förstnämda...
 
Sv: Amning inför publik.

Eftersom människan slänger ordagrant upp sina bröst. Jag tycker inte det är så trevligt när man sitter och äter.
Det kanske blir annorlunda med mina tankar när jag själv ska amma.
 
Sv: Amning inför publik.

Hur "slänger" man fram sina bröst?

Visst kan det bli bökigare om man inte har ammnings BH på sig och viker ner vanliga BH´n eller dyl,men jag har svårt att se hur man kastar fram brösten?
 
Sv: Amning inför publik.

Jag kan förstå dig till viss del.

Min väninna gör gärna så, hon är min motsats då jag nog är lite pryd och tänker på att folk runt omkring kanske reagerar.

Hhon har modell JÄTTETUTTAR. Lägger bebisen i knäet, pockar fram tutten, pysslar med handduk och amningsinlägg, plockar ludd från bröstvårtan, lyfter upp bebisen, drar i bröstet, justerar vårtan, etc, etc. Hon blir aldrig klar, och att själv äta till det där pillandet går inte, gör att jag blir så fashinerad över att bebisen aldrig får äta i lugn och ro :crazy:
 
Sv: Amning inför publik.

Jag kommer undvika att amma inför folk, jag är pryd och tycker det känns olustigt.

Men jag har liksom inget emot att andra matar sina bebisar bredvid mig, men som din vännina kanske är lite väl "överdrivet" ;)
 
Sv: Amning inför publik.

Jag tyckte det var skitjobbigt i början innan jag fick det att fungera. Men sedan gick det bra, när jag visste att det skulle gå.

Jag hade också stora tuttar när jag ammade, men jag knäppte upp BH,n först, sedan la jag bebisen i rätt position, och sedan plockade jag fram tutten. Då var det inget onödigt blottande. Dessutom hade jag alltid amningströjor, så det gick ju så lätt.
 
Sv: Amning inför publik.

Jag har inga problem med offentlig amning, det stör mig inte. Det som kan störa mig är jag själv, jag får för mig att jag glor (vilket jag faktiskt inte gör ;)) och blir sur på mig själv, för jag skulle inte vilja att folk glodde på mig när jag ammade.
När det blir dags för mig kommer jag nog försöka hålla mig undan lite, och skyla mig i offentliga miljöer.
Däremot kommer jag nog inte dra mig för att amma offentligt om nöden (barnet) kräver det.
 
Sv: Amning inför publik.

Jag gick undan när jag ammade, eftersom jag oftast dubbelammade så blev det en rätt naken tillställning. Hade dock inga problem med att amma hemma framför sambo, mina föräldrar, tjejkompisar men valde att amma ifred framför killkompisar, svärfar etc.

Jag har heller inga problem med att någon ammar framför mig men föredrar att inte att sitta och äta framför någon som ammar barn som kaskadkräks. Sedan så tycker jag att man har sett alla möjliga slags amningar, allt från ytterst diskreta till "slänga fram brösten"amningar (jag antar att det har med "snitsen" att göra) men inget av dem stör mig.
 
Sv: Amning inför publik.

När mina barn var bebisar ammade jag där vi befann oss när de blev hungriga.
Jag kan dock inte slänga fram några bröst, de är lite för små för det.
Försökte att inte visa brösten för någon, är lite för pryd för det. Men det går utmärkt att amma utan att någon ser mer av bröstet än vid en normal uringning.
Jag har kompisar och bekanta som är mindre pryda som inte bryr som att brösten syns, men jag har inga problem med det.
Jag tycker inte att det är äckligt eller jobbigt på nåt sätt.
 
Sv: Amning inför publik.

Lägger bebisen i knäet, pockar fram tutten, pysslar med handduk och amningsinlägg, plockar ludd från bröstvårtan, lyfter upp bebisen, drar i bröstet, justerar vårtan, etc, etc.

Haha sådär gör jag! Och jag har jättetuttar! Därför har jag inte ammat offentligt än. Om det är folk här frågar jag om det är ok, annars går jag gärna in och lägger mej på sängen en stund. I och med att jag inte känner mej helt säker på att få ett snyggt grepp med det samma så ammar jag helst där jag kan få fibbla ifred.

Om jag skulle amma offentligt hade jag nog gärna hängt en bomullsfilt över eller nåt, är ganska blyg av mej. Jag har dock inga problem med andra som "slänger med tuttarna" men jag har också noll bacillskräck och inget kan få mej att inte äta hihi.
 
Sv: Amning inför publik.

Jag gjorde det in public i förrgår. Jag lade en filt över axeln precis när jag pillade fram allt. Sen hjälpte pappa till att lägga till honom och sen fick filten vara lite halv över. Men sen drog jag över den när jag skulle greja tillbaka bröstet in i BH:n igen. Amma är okej. Men inte när jag ska langa behagen fram och tillbaka :p
 
Sv: Amning inför publik.

I början ammade jag ofta samtidigt som jag åt. Annars hade jag knappt fått någon mat, eller fått äta kall mat när alla andra var färdiga.

Men när bebisen blivit någon eller några månader behöver man inte amma lika ofta och lika länge. Då brukar man åtminstone få äta ifred.

Att låta min bebis skrika av hunger och närhetsbehov för att andra ska få äta ifred kommer inte på fråga. Jag har heller ingen lust att gömma mig i någon skrubb.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 239
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 302
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt
  • Kan man ens göra rätt längre?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp