Amma + preventivmedel

Sv: Amma + preventivmedel

Nej, därför skrev jag skämt åsido för att det var inte så seriöst menat. Men eftersom dom har fått barn och tjejen ska äta minipiller så antar jag iaf att kondom inte är något alternativ för dom. Eftersom då hade inte min svägerska behövt äta minipiller (ja, extra skydd och bla bla, jag kan den ramsan med ;)

Jag uppfattade det som att kondom bara var bra om man inte hade ett fast förhållande.

BM mäter livmodern innan de sätter in en spiral, de brukar göra det vid efterkontrollen. Kopparspiralen finns i en väldigt massa olika storlekar och former. Men det betyder ju inte att det finns en som passar vem som helst.

Jaha, men så menade jag inte iaf.

Det är ett bra skydd mot allt, som bör användas oftare.

Min son är nu 14 v och spiralen är på plats. Jag passade på att ta cellprov också när jag ändå var där! Allt gick kalasbra och det gjorde inte ont, bara lite mensvärk efteråt.

Du kan ha hormonspiral under amning med, iallafall hade jag fått det om jag velat. Jag kan inte ha koppar pga stark mensvärk och mensmängd. Försökte sätta in spiral 3 månader efter förlossning men livmodern var för mycket ihopdragen, dessutom hade jag fortfarande ont efter förlossningen. Då ammade jag fortfarande

Var meningen att jag skulle sätta in den senare, men det har inte blivit av :angel: Vi använder kondom, inte världens roligaste tycker jag men fyller sin funktion:)

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 273
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18