Amma + nappflaska, någon som gör så?

Sv: Amma + nappflaska, någon som gör så?

Jag var lite osäker på det där med kopp men såg sen på sjukhuset när de gav ett barn mjölk med kopp och det var ju supersmidigt! Ska köpa en kopp också ifall flaskan inte skulle fungera alls.
 
Sv: Amma + nappflaska, någon som gör så?

Fast tyvärr så behöver man inte vara fullärd om amning för att man är läkare eller barnmorska :smirk:
 
Sv: Amma + nappflaska, någon som gör så?

*kl*

Puttar upp en gammal tråd!

Har börjat fundera på möjligheten att lämna sonen, nu 6 v, till pappan lite längre stunder (alltså från en halvtimme till en timme ca). Hade en förhoppning om att jag skulle kunna komma ut till hästarna varje kväll, men det är inte alltid jag lyckas få honom tillräckligt nöjd för att våga lämna honom, även om jag ammar ordentligt innan så att han borde vara mätt...

Det är väl inte hunger egentligen utan han vill väl helt enkelt spendera dessa kvällar vid tutten. Så då är det väl inte flaskmatning som skulle vara aktuellt utan napp? Men är det lika stor risk att barnet vägrar bröstet om det får napp? Vill helst inte ha ett nappbarn men om det nu är suga han vill så är det väl enda lösningen om man vill kunna lämna barnet. Å andra sidan ska man kanske låta honom ligga vid tutten om det är det han vill, i alla fall när han är så här liten? Eller ska han få klara sig med pappa och napp dessa stunder? Det är så svårt att veta!
 
Sv: Amma + nappflaska, någon som gör så?

Fungerar ammningen bra?
Det går bra att introducera napp, bara amningen är etablerad.
Nu för tiden rekommenderar de tom napp eftersom det visat sig ha positiva effekter vad det gäller plötslig spädbarns död( det minskar risken vid nappanvändande)
Allt enl de hemgångsråd jag fick vid andra sonens födelse i september i år.
Sonen har haft napp sedan han var 4 veckor och det fungerar utmärkt.
 
Sv: Amma + nappflaska, någon som gör så?

Eftersom det bara gäller några månader av ens liv har jag låtit mina barn få det de helst vill. Dvs tutten.
De har fått ligga och tutta så mycket de vill på kvällarna.
Tiden går så fort ändå. Man saknar nästan det där nu.
Du har all tid i världen att gå ut till stallet på kvällarna.
 
Sv: Amma + nappflaska, någon som gör så?

Jag ammade och gav flaskan ibörjan, det gick bra. Kanske för att jag hade en "tuttnapp" när jag ammade för mina bröstvårtor gick sönder rätt rejält.

Jag kan rekommendera en nappflaska från MAM som är bra när man kombinerar amning och flaska. Själva sugkoppen är utformad efter bröstvårtan.

Saga blev dock för lat, men din pojk är ju rätt stor nu och har vant sig vid bröstet så det borde väl gå bra då?
 
Sv: Amma + nappflaska, någon som gör så?

Det gick jätte bra men han saknade mamma massor.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 534
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 205
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp