Amerikansk Bulldog

C

CarolaLind

Nu måste jag ju skapa en ny tråd och fråga..Hur många där ute har en AB?

Eftersom vi precis skaffat oss en så är man ju jättenyfiken!

:p

Sv: Amerikansk Bulldog

Fortsätter på min egen tråd. Kanske någon är eller blir nyfiken någon dag på rasen :p

Texas har varit här i *Räkna* snart en vecka, det har varit en mkt intressant period måste jag säga. Denna otroligt underbara jättebebis har vänt upp och ner på mkt i vår familj.

Snacka om att ta plats, och då menar jag inte 43 kilo bebis bara, utan rent mentalt.

Han provar alla situtaioner som är rimliga för honom att testa, "Sitta? *Vissla* Behöver jag sätta mig? Aha, du menar nu? Aha, du menar kanske rentav miiig???"

Han har såklart kollat av var alla står i familjen, här genom att putta omkull folk för att se om de ramlar, väldigt charmigt om man inte fattar vad han egentligen gör. På mig gick han på en nit, jag såg vad som var på g och tacklade honom en millisekund innan han tacklade mig så han hamnade rätt rejält på golvet, ngt fundersam men väldigt lycklig :D blev han.

Han kräver arbete, och då menar jag inte fysiskt för det klarar han inte så bra nu när han växer, såklart leker han skiten av StaffeMilda varje dag men han måste arbeta arbeta.

Han gör alla situatuoner till något som han "Kan göra något av". Mkt intressant, mkt lärorikt, om man ser det och tar det till sig.

Såhär i början testar vi ju fortfarande av hur mkt han behöver och hur vi ska lägga upp hans jobb, så i förrgår startade vi med att "Leka lite sök"

Detta klarade han galant och med bravur, han var skitduktig helt enkelt och han älskade det, så där har vi något att bygga vidare på.

Min tanke var då att arbeta med större saker varannan dag och lite mindre varannan dag, typ ett litet spår i trädgården bara, men hej vad jag bedrog mig. :crazy:

I förrgår när vi var ute med söket var kl. 10.45.
Igår 10.00 började han stressa på mig.
10.45 var han fullkomligt odräglig, jag bad honom vänta men det funkade inte, då gick han rakt ut och började tugga på hundsängen.

Det var här jag bestämde mig för att gå ut och lägga ett litet spår, och visst, det var kul, men kort.

I natt har han sovit sådär bra, kl. 4 kom han och väckte mig och ville leka, :cool:

Nu ligger han här och laddar, tittar på mig och piiiiper som en kattunge.. :crazy: Nääär är det dax matte?? Jag viilll ju joooobba!

Detta är som sagt omvälvande och intressant och jag vet att jag kommer att ha så mkt glädje ut av det, och om frågan ställs "Men om du hade vetat detta innan" så är svaret japp, helt klart, han är verkligen värd varenda sekund av tid, och jag visste ju att jag köpte en arbetande hund, men såå intelligent, helt otroligt!! Jag menar, jag är uppvuxen med brukshundar, tjänstehundar och allt vad det innebär..men denna här...han är speciell... ;)

Kanske intressant för er som är intresserade av att skaffa en liknande ras eller rentav samma, att veta att då kostar det!! Tiiid, tid och tid.

Nu är klockan nart halv 6 och vi ska ut och spåra upp hästarna i stallet :D :D :D

Min bror har en sån, har passat henne ibland o det är väl kanske inte en ras som skulle passa mej..men ganska tuffa. Hon hade, som jag uppfattade det ganska svårt med andningen, vilket många av dom här tydligen har (?) dvs hon orkade inte hänga med på våra promenader hela vägen o hon SNARKADE något alldeles hiskeligt, värre än både min far o sambo :D

:crazy: :D Jo, snarkningen är jag väl medveten om....

Texas har lång näsa och inga andningsproblem, vår staffe likaså, lång näsa, ser mkt trevligare ut dessutom tycker jag.

:p

haringen AB men han är jätte vacker måste jag säga! :) :love:
Grattis!

Tack :p Ja han är jättefin :love: Vi är så glada för honom, har precis varit ute och "Lekt Sök" igen...snart kan vi börja på allvar, men han blir trött snabbt...3 små snabba sök sen är han död... :D

texas2.jpg

Med kompisen Milda som är Eng. Staff.

:love: :love:

Aliide skrev:
Hörrududu! Jag har ju skickat PM till dig :angel:

:o Skojar du??

Uppdatera snälla... :bow: jag har svarat bort jättemånga, kanske ditt rök på kuppen :o

Jag har en länk till min hemsida i min avatar. Kolla där!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka