Sparvoga

Trådstartare
Är dessa sadlar så bra som det verkar när man läser om dom? Verkar ju kunna fås så dom passar vilken häst som helst ju. Och sen att hästarna ska jobba så avslappnat och bra i dom, vad har ni för erfarenheter?

Sv: Amerigo

Om hästen har en passande sadel kommer den jobba avslappnat och bra i den, oavsett om det är en Amerigo eller en Cliff Barnsby.

Tycker inte alls att dom är så speciella, fruktansvärt dyra sadlar som inte håller särskilt hög kvalitet. Sen så kan man inte få dom att passa vilka hästar som helst, de justeringar som kan göras är rätt så begränsade, man kan inte göra mer med en Amerigo än vad man kan göra med en Albion.

För när man läser om dessa sadlar så får man för sig att dom kan få vilken häst som helst att bli super bra... Ville bara höra, det borde ju som sagt inte ha någon betydelse vad sadeln heter bara sadeln passar häst och ryttare

Säljsnack du vet ;)
Enda sättet att göra många justeringar är att få sadeln skräddarsydd efter hästen, och Amerigo är vad jag vet inte ens måttsydd, utan man beställer bomvidd efter en mall. Dock kan man få stoppningen "Måttsydd" vad jag vet, antingen direkt från fabrik eller så gör en sadelmakare det.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 535
Senast: Elise4321
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix