Amerigo Cortina, classic

firren

Trådstartare
Har lite funderingar på Amerigos sadel Cortina.
Har den djupt säte och stora knästöd? Hur är knästöden och sitsen om man jämför mot Classicen? Vilken äratt föredra?

Har aldrig ridit i en Amerigo sadel med tyckte dessa modeller såg precis ut som typen av sadel jag gillar.
Kan man jämföra modellerna med ex Edinburgh, Crown warmblood, kenTaur Medea, någon av prestiges sadlar eller liknande?

Hur är bomvidderna, min häst har MW/W kanske minst 36 i prestiges bomvidd, skulle en Amerigo med bomvidd +1,5 troligtvis passa bra?

Vore jättesnällt om någon ville hjälpa till :)

Liknande trådar

Dressyr Är Amerigo (Classic och Cortina) normala i sitsarna? Eller bör man gå upp/ner i storlek? Jag har normalt 17" i både min Edinburgh och...
Svar
2
· Visningar
1 156
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 447
Senast: Rimfaxe
·
P
Utrustning Är på jakt efter nya sadlar till min häst. Både dressyr och hopp. Har provat lite olika men blir inte riktigt klok på hur hästen...
Svar
13
· Visningar
1 917
  • Låst
Utrustning Var iväg hos sadelutprovaren och testade en massa sadlar, och det var ju lite klurigt... :confused: Hade med mig en Kieffer Inn dit...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama