American Pittbullterrier

Sv: American Pittbullterrier

jag vet att det finns en person här på buke som har en renrasig och reggad pitbull. kommer inte ihåg vem, men jag startade en tråd för länge sen som hon skrev i.

jag har en blandras som påstås vara 50% pitbull och 50% amstaff. om det är så kan ju ingen veta säkert.
 
Sv: American Pittbullterrier

Jag har en en "pitbull" fast blandis hans pappa är amstaff/ptb hans mamma renrasig pitbull.. så min hund har alltså 24% amstaff om jag nu räknar rätt.. Hur som hellst blandras är han. Och offtast säger jag blandras till folk som frågar. Har länge varit inne på att köpa en renrasig APBT men inser att det är för lite vakt. Vill ha en hund som man kan känna sig trygg med ute på kvällarna "händer så mycket skit här".. Pitbull hundar är extremt människor kära men tvärt om oftast mot andra hundar (beroende på hur de är avlade) är det mycket gamness i linjerna så kan det vara mycket svårt att ha dom bland andra hundar även av motsatta könet. men det jag känner är att det inte känns sådär kul att gå ut å gå mitt i nätterna på sissta kvällsrundan..Men i annat fall är det mycket hund. Behöver massor av aktivering, motion osv.. roliga hundar och inte särskillt mycket för att "testa" sin ägare därmed lättfostrade. men mest av allt älskar jag Boxer.. bästa rasen!!!! =)



Här är då min nuvarande vovve.




34053-10850192228084230.jpg
 
Sv: American Pittbullterrier

de finns väl inte en jävel som vågar sig fram om man har en "mördarhund"? min hund är 11 månader och tik. gansla liten och svart. så det kan vara svårt för folk som är ovana hundmänniskor att se vad de är för sorts hund. men folk tar ut svängarna mycket när jag går med henne. så nå direkt vakt behövs inte. blotta åsynen skrämmer tillräckligt=)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 044
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 668
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp