American Pitbill Terrier - Exem?

Mercurio

Trådstartare
Hej! Jag skulle behöva lite hjälp.
Jag har en American Pitbull Terrier hemma på 1 år som för ett tag sedan fått konstiga svullnader på hakan. Ser nästan ut som herpes då det är torrt och spricker då och då och blöder lite. :(
Han har även fått någon konstig svullnad i ena tassen. Fast detta är inte likadant utan det ser mer ut som huden är irriterad. (Den blir rosa/röd).

Jag själv är väldigt hypokondrisk utav mig när det gäller mina djur men det hade varit bra att kunna spekulera i det hela och ta reda på vad det är för något.

Känner någon utav er till detta och vad det kan vara?
Finns det någon salva emot det eller behövs han ta till veterinär?

Tacksam för svar!!

Sv: American Pitbill Terrier - Exem?

Låter lite som furunkolos, inte helt ovanligt hos den typen av hund. Kontakta veterinär!

Sv: American Pitbill Terrier - Exem?

Ja det låter som furunkler som bildats, oftast pga en underliggande allergi. Ålder och ras talar tyvärr för allergi. Uppsök en vet som har koll på hud!

Liknande trådar

Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 640
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 396
Senast: cassiopeja
·
Hästvård vad kan jag smeta på hästen? hon har nog rullat sig på ngt i hagen och fått ett grunt skärsår på 2dm på magen, det har svullnat upp och...
Svar
13
· Visningar
1 987
Senast: Korven
·
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka