ambulerande vs. klinik

L

lill_flesky

Det börjar bli dags att vaccinera + kolla tänderna på hästarna och jag har börjat fundera vad som eg. är billigast. Jag vill ha ut vet. hit då det är så mkt enklare för både mig och hästarna.
men vad tror ni blir billigast, att ta ut ambulerande från Ultuna (bor ca 2 mil från Ultuna) eller att ta ut vet. från "privat" klinik?

Sv: ambulerande vs. klinik

Kompisen vaccinerade med ambulatoriska 'alldeles nyss' och det blev billigare än klinik. Hon ringde på morgoen och beställde tid för vacc och ambulatoriska kom på förmiddagen. Hon betalade 700 kr för att få två hästar influensavaccinerade. Vilket är mindre hon betalat på klinik (och då tillkommer ju resan). Dock har hon inte lika långt som dig till Ultuna iofs.

När det gäller privatvet så får du nog ringa DEN vet och fråga, jag har betalat allt från 150 kr till 1000 kr (distriktsvet) för att få vaccinerat. En privatvet tog 950 kr för vaccination så där fick jag för jag tog ut honom för att få det billigare än distriktet =/ Nu sist betalade jag 150 kr för vacc. Då i samband med en hel del annat dock, hade jag ringt för BARA vacc hade det kostat mer. (Slutsumman var 1300 och då vaccinerades två katter, en häst, det gjordes böjprov på en häst och rörelsekontroll och undersökning av en annan, samt ytlig tandkoll av hund)

Jag betalade på Mälarkliniken 290 kr för vaccination (som en liten jämförelse). Tandrasp är väldigt olika pris på beroende på om de raspar manuellt eller slipar med maskin.

Men, ringa och fråga innan är det bästa för att veta vad som är billigast!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 854
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: netschjen
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 853
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 379
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka