V

vickan

vad har ni för erfarenheter av dessa hundar?? skulle gärna vilja att ni berättade lite om era, och gärna visade en bild eller två! ;) Tycker att de är så underbara! :love: vad ska man vara för "sorts" person för att man ska passa med en sådan hund? hur mycket psykisk och fysisk stimulans kräver de i "snitt"? jag förstår ju narurligtvis att det är individuellt, me på ett ungefär. har varit och kollat runt lite på hemsidor och så, men det skulle vara kul att höra era erfarenheter!

Sv: Am Staff

Hej,
Har ingen am staff, har dock 3 am bulldogs, lite samma typ av hund. Kan val tyckas att am staff paminner mer om pitbulls an am bulldogs, men alla dessa tre raser har ganska mycket gemensamt. De ses ofta som "kamphundar" och pastas vara mer aggressiva an andra raser, vilket jag inte tycker stammer. Visst, far hunden ingen mental traning finns chansen att den blir aggressiv, men detta galler for andra raser ocksa. Men iaf, tycker ocksa om am staffs valdigt mycket:) Lagger in en bild pa varan tik, det ar ingen amstaff men sot anda:P

47b4cf20b3127cce99c20846355200000016108AcuGblu0btp

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 493
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18