M
moondance
Min ena häst är ju konvalecent på boxvila pga en hovbensfraktur i ena frambenet, sedan 2 veckor tillbaka & ska fortsätta att ha boxvila ett bra tag framöver. Det gick bra fram tills för ett par dagar sedan, då upptäckte jag något jag inte sett innan, hästen vart jätte svullen mellan frambenen & en bit bakåt på bröstkorgen/buken. Sen i måndags kväll vart hästen även mycket tjock & svullen i bakbenen. Veterinären kom ut i går morse & konstaterade lymfangit, hästen har haft det innan. Hon har fått detta pga bristande/för låg cirkulation på boxvilan & det är ju inte så bra. Just nu behandlas hästen med antibiotika & finadyne. Hästen äter & dricker som den ska, är pigg & ingen feber. Så det finns inte mer veterinären kan göra, men cirkulationen måste komma igång snart. Jag har masserat in svullnanderna med arnika på veterinärens råd. Är det någon som har förslag på alternativbehandlingar & örter mm för att få cirkulationen i kroppen att gå igång?? Jag är öppen för alla förslag. Då veterinären har 'gjort sitt' för tillfället.
Tacksam för svar!!
Tacksam för svar!!