Alternativa hundleksaker

astronaut

Trådstartare
Jag vill veta lite mer alternativa hundleksaker man kan köpa åt en hund jag tar han om under dagarna.
Pinnar älskar han att leka med, men jag vill dessvärre inte alltid låta honom leka med det då han försöker göra sågspån av pinnarna och hans tandkött börjar småblöda.

Bollar av alla diverse slag funkar inte, kolla på bilderna så ser ni.

3min.jpg

Efter cirka 2 minuter

4min.jpg

Efter cirka 3 minuter

7min.jpg

och fem minuter senare

Men vad finns det mer? Pipleksaker kanske? Hur bra är dom för en hund som vill göra leksaken i betydligt mindre bitar? Just nu när det är snö så kastar jag snöbollar åt honom så han får hoppa upp och fånga, men det känns som om man borde kunna ha något inomhus och underhålla honom med ibland?

Han är ju otroligt lekfull av sig, men det känns så taskigt att ha honom på kort koppel hela tiden när vi är ute då vi inte har någon inhägnad och att skulle han se en katt/hund så lär man se ett brunt streck till slut, eller att han bara sticker ut på en egen upptäcktsfärd.

Sv: Alternativa hundleksaker

Det är jättesvårt med leksaker som håller.. Har en vovve som demolerar allt.. Pipleksaker är jättekul både för hund och matte..:angel: :eek: De har hållt i typ 5 minuter, 10 om man har haft tur.. De enda "leksaker" som hållt är tuggben och aktiveringsbollen för min del. Så det är vad jag rekommenderar. :) Ett plus är ju också att vovven aktiverar sig själv med dessa "leksaker".:D

Köp en svart kong så får vi se om han tar sönder den också.

Är det inte staffblandning, dom är experter på att ha sönder leksaker på rekordtid :D

Välkommen i klubben :p

Dom har ett enormt "springbehov" också, så jag skulle ha köpt en sele och en långlina så att han kan vara "lös" och kuta omkring också.

Nu har jag inte själv en hund som tar sönder leksaker alls. Så jag kan bara ge tips på det jag ser i affärn. Det finns leksaker från petstages (tror jag det heter?) som kallas orka. Dom känns iaf ordentligt rejäla när man tar i dom. Denna är väl främst den jag tänker på http://www.pet-dog-cat-supply-store.com/shop/shop_image/product/c346fa839bcbc40b399baa1eca9dd6cb.jpg

Sen har det kommit nya tyg leksaker bland annat några som ser ut som bläckfiskar. På dom står det att dom ska vara otroligt hållbara. Denna lilla bläckfisken ska vara "högst rankad" dom kostar en del men jag vet inte om man vågar köpa nåt dyrt i tyg om man har en demolatorhund :crazy:

Haha :rofl: den är väldigt välförklädd måste jag säga :angel: har du provat den?

Dom har ett enormt "springbehov" också, så jag skulle ha köpt en sele och en långlina så att han kan vara "lös" och kuta omkring också.

Jo, jag funderar på att åka till ridskolan och be om att få släppa honom lös i ett ridhus och/eller till en hundrastgård, men det ska ju helst vara fritt på andra hundar. Han är ju så jäkla stark och stigarna är så svängiga så jag vill ju inte ha honom på så lång lina ute i skogen, mestadels för att förhindra att han attackerar en annan hund. Skulle det vara min syrras lilla westie jag gick med så ok, han är ju ingen match jämför med en stark pitbull/amstaffkorsning med ett x antal kilo muskler ;)

Men det måste ju finnas äng eller stor plan av något slag i närheten där du kan släppa honom?

Nej Zaga har lyckats bita sönder två kongar redan så nu har hon en vanlig svart kong ( på inrådan av Glee för dom ska vara tåligast )

Så bläckfisken är en förklädd röd kong? som sagt vet jag inte. Bara att den stora bläckfisken skulle vara en 7a på "hållbarhetsskalan" och den lilla en 10a. Vilket var det mesta de kunde få som jag förstod det.

Bläckfisken finns i olika storlekar, men dom som jag har sett så har den minsta varit mjukast och sedan blir den hårdare ju större bäckis blir .

Kanske jag som minns fel då :confused: jag minns bara att det var ett saftigt pris för en leksak. Men det kanske det är värt med en demoleringshund

Det där med leksaker som strimlas känner jag igen!
Njuffen i huset älskar pipleksaker av alla dess slag - gummi, tyg osv. Tar en halv minut ungefär så piper den inte mer.

Bollar i snören går sönder lätt med - själva snöret klipps på mitten.
Den bästa lösningen jag har haft där är en ganska liten, ojämn stenhård gummiboll som jag hade. Den satt fast i ett litet rep när jag köpte den som gick sönder, då satte jag fast bollen i ett gammalt läderkoppel. Den höll faktiskt ganska länge. Nu är den trasig tyvärr.

Kongar håller bra, man kan ha dom i snöre och bara byta ut snöre allt eftersom det går sönder.
Men den absolut mest hållbara leksaken jag har haft är en bitring, i jättehårt gummi. Det finns både små och stora, och dom håller verkligen helt outstanding. Jag har haft mina sen 2005 och dom är fortfarande intakta!

(finns på hooks tex!)

Gappyboll håller ett tag att tugga på.

Gappyboll.jpg

Snöret går ju av mellanåt, jag har en gammal spårlina som jag tar och gör nya snören av.

Ute leker han med ett bildäck och ett crossdäck, dom släpar han och bär omkring på. De håller lääänge, bildäcket har han haft sedan han var liten.

Jo men det var ju det jag skrev, sele + lina på hunden så den får kuta av sig lite överskottsenergi .

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 387
Senast: kolblakkur
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 954
Senast: dpmatte
·
L
Övr. Hund Min hund är 3 år och har blivit en bekväm prinsessa. Hon tycker inget är roligt någon längre stund,och visar det demonstrativt...
Svar
14
· Visningar
3 274
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka