Dimmoln
Trådstartare
Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra uppsugningsförmåga. Framförallt har det varit mjukt för tassarna, vilket har hög prioritet då jag har en kanin som lätt får trycksår på hälarna pga. tunn päls.
Nu säger butiken där jag köper Easy Strö från att fabriken i Danmark har brunnit ner och att det inte går att få tag på under obestämd tid
Finns det något likvärdigt som;
- Är mjukt för tassarna
- Är dammfritt eller dammar mycket lite
- Har bra uppsugningsförmåga
- Helst går att köpa i storbal och förvara utomhus
Det spån/hampaströ/alspån jag testat tycker jag har varit för dammigt och hårt (trots att jag köper "dammfritt" och har halm ovanpå), torv är för flygigt (kan inte ha tillräckligt med torv r/t djupet på buren för att det ska kunna sätta sig), toa-lätt och liknande är också för hårt. Mattor kan de tyvärr inte ha då de inte lärt sig att använda låda, utan kissar lite överallt.
Har 2 kaniner som bor i stora uteburar och som numera mestadels sköts om av min familj, så det är inte aktuellt att ex. tvätta mattor dagligen eller lära dem att gå på låda.
Funderar på linströ?
Nu säger butiken där jag köper Easy Strö från att fabriken i Danmark har brunnit ner och att det inte går att få tag på under obestämd tid
Finns det något likvärdigt som;
- Är mjukt för tassarna
- Är dammfritt eller dammar mycket lite
- Har bra uppsugningsförmåga
- Helst går att köpa i storbal och förvara utomhus
Det spån/hampaströ/alspån jag testat tycker jag har varit för dammigt och hårt (trots att jag köper "dammfritt" och har halm ovanpå), torv är för flygigt (kan inte ha tillräckligt med torv r/t djupet på buren för att det ska kunna sätta sig), toa-lätt och liknande är också för hårt. Mattor kan de tyvärr inte ha då de inte lärt sig att använda låda, utan kissar lite överallt.
Har 2 kaniner som bor i stora uteburar och som numera mestadels sköts om av min familj, så det är inte aktuellt att ex. tvätta mattor dagligen eller lära dem att gå på låda.
Funderar på linströ?