Alsospritomslag och lymfangit

P

Pälskling

Jag behöver veta hur man gör ett alsospritomslag. Hästens "till och från-lymfangitben" har svullnat upp igen och jag får inte tag på vet förrän på måndag.

Jag läste i en tråd att alsospritomslag kunde hjälpa, däremot vet jag inte om eller hur mycket man späder alsospriten, vet ni?

Sv: Alsospritomslag och lymfangit

Jag dränker in bomull med alsolsprit(10%) och lägger runt benet, fleecelinda över, och överst en elastisk linda. Får sitta på MAX 12 timmar.

Jag lägger först en padd mellan bomullen och fleecelindan :)

Jag brukar först dränka in vanlig bomull, sedan tar jag fetvadd och lägger över bomullen innan jag lindar.

vad ska du med vet till??
har hästen inte 40 graders feber kan du sköta det själv. det gör du minst lika bra som vilken vet som helst. och billigare är det också.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 411
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
725
Senast: tara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 242
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna