alovera gel?

H

hegg

nån här som har använt alovera gel på svallkött? hur funkar det?
har ni bandage över?:confused:

Sv: alovera gel?

jag prövade för några år sedan på ett fult uppsrucket op. sår. det hjälpte nada. lotagen hjälpte dock alldeles utmärkt ;)

Tänkte väl det. Aloe vera blistrar väl inte såvitt jag vet. TS be vet skriva ut Lotagen och tala om hur man använder det. Gärna innan det är för sent. Min kille fick svallkött som sedermera fick skäras på djursjukhuset. Tyvärr var han inte i min vård när olyckan hände. Hade han varit det hade svallköttet aldrig fått växa till sig vilket det gör obehandlat.

nån här som har använt alovera gel på svallkött? hur funkar det?
har ni bandage över?:confused:

Om aloe vera har ngn effekt så är den negativ. Den har en viss stimulerande effekt på fibroblaster, bindvävscellernas tillväxt. Vid svallkött bildas alldeles för mkt bindväv så den effekten vill man definitivt inte ha. Zinklimlinda skulle kunna ha ha en positiv effekt däremot. HH

Jag hade en svårt skadad häst som man hela tiden fick skära svallkött på .

När jag började lägga aloeverablommeblad på honom försvann infektioner , läkningen gick snabbare och inget mer svalkött kom och han behövde inte en enda gång skära mer svallkött efter jag påbörjade Aloeveran .

Jag var helt lyrisk och Stömsholm jag de såg skillnaden ,dock är det ju inget dom själva får rekomendera .

Mvh Mia

Har provat detta på min häst, hon hade ett sår som var lite svårläkt och fick tipset att prova Alovera.
Måste säga att såret läkte mycket bättre inte så inflamerat och vattnigt, hon hade dock aldrig svallkött så att svara om det fungerar på detta passar jag för.
Men att använda de för att skynda på ytliga sårskador är nog inte fel. :)

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Kropp & Själ Det är ju populärt med olika mjuka "gele"leksaker, men jag letar efter en specifik sådan! Jag råkade för en tid sedan på en loppis...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: escodobe
·
Hästvård En häst har fått svallkött på ett ben. Veterinären tyckte att vi ska "gnugga bort det själva" och att de inte behövde komma ut och skära...
Svar
15
· Visningar
2 040
Senast: Summerwind
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka