Aloevera och laser

B

Belinda90

Hejsan !

Någon som har erfarenhet av att använda aloevera på sin häst? Fungerar det? Var kan man köpa det och vilka produkter ska man köpa? Har sökt och hittat hur många olika produkter som helst och blir lite förvirrad:confused:

Sen är det någon som har behandlat sin häst med laser? Har en häst som har haft problem med en muskel och har blivit rekommenderd detta. Samma sak där, fungerar det?

Sv: Aloevera och laser

vad vill du använda aleoveran till? jag har aleovera gel till små sår och skrap sår(hästen slår huvudet i transporten varje gång :/) och aleovera hud kräm till torr hud vid mungipan. gelen är suverän till att få pälsen att växa tillbaka fort och till att läka ut solexem sår på mulen :) och hudkrämen är bra till min gamla ponny som får hemskt mycket torr hud vid mungipan och vid ena ögat om vintern (30 årig skäck ponny där de vita områdena är känsligare för kall vind). jag använder aleovera för människor till mina hästar och tycker att det fungerar lika bra som de för hästar, då min pappa ett tag sålde aleovera så är jag helt aleovera-frälst^_^. Använder tex gelen till allt från skavsår på fingrarna till små sår på hästen.
min erfarenhet av häst-aleovera är att den bara är dyrare. använder forever living products aleovera produkter.

Tänkte använda det till små sår som min häst drar på sig när hon går i hagen. På något vänster lyckas hon får dessa hela tiden !

Tack så mycket för svaret ! :)

Jag har använt Aloe gele på stora sårskador med mycket gott resultat - läkningen tog fart.
Har bara köpt billigare alternativ (då det gick åt mängder) och det funkade utmärkt (Emin har en bra).
Jag har även använt gelen från växten (har hemma i fönstret).

Jag älskar Aloe Vera! ANvänder flitigt Heat Lotion och Gel. På både mig och hästar/hundar. Riktigt bra produkter. Men sen ska man tänka på att det finn måååånga olika produkter som heter just Aloe Vera. Jag köper den från Forever Living Produkts. Som är certificerad. Många av de billiga innehåller inte tillräckligt med Aloe Vera för att det ska vara verksamt!

Jag använde mkt Aloe-Vera på min förra häst. Han hade kraftiga hudproblem, och jag använde både gel och sen fick han i mate.

Jag använder både gel och spray med aloe vera av Hansbo Sport. Mycket nöjd! Speciellt på sommaren då min häst får mängder av småsår av insektsbett osv :) Rekommenderas varmt.

Instämmer bland alla andra som använt Aloe Vera på sår med gott resultat! Är super

Btw, ett icke hästrelaterat tips är att använda Aloe Vera efter man rakat bikinilinjen-inga röda prickar alls:D

Aloe Vera är jättebra tycker jag, använder det på torr hud, sår, insektsbett såväl på hästen som mig.

Jag känner några som kört med laser på sina hästar och de har märkt bra resultat av det. Dessutom tycker hästarna att det är jätteskönt :D

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
693
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
960
Senast: MML
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 069
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka