almur fra laekjamoti

_Skifting_

Trådstartare
hej hej.. en vän till mig har nyss fått hem ett sto e. almur fra laekjamoti och vi är lite nyfikna på honom.. hittar ingen info (och ffa. inga bilder) om honom.
Finns det ngn länk?? Eller ni kankse har några privattagna foton på honom??
Vad fick han för bed?

Stoet heter Auo (o med x över) na Från Hästhava.

Hon är u: Katla fra Fellsenda.

Hjälp oss!!

ps. finns det ngn samlingssida för alla isisar?? Så man kan söka stam mm?? ds

Senast ändrad:
Sv: almur fra laekjamoti

Prova på www.islandshingstar.se, där finns info på alla både verksamm och icke verksamma hingstar i Sverige.
Måste dock ha ett konto men är gratis om jag kommer ihåg rätt....

Almur finns oxå på nån hemsida, kan ej adressen men borde gå att söka så kommer den fram.

Han har en bra bedömmning, är av god gammal stam och har deltagit i VM för många år sedan.

Ingen dålig hingst alls !

De avkommor jag sett är vackra med mycket man/svans, verkar trevliga och har ofta lätt för tölt. Kanske inte de allra häftigaste vad gäller aktion men helt klart precis vad som behövs för de flesta!

Sådana hingstar behövs i svensk avel :)

Jag fick provrida Álmur 2002 och trots att han var oskodd och otränad var tölten bra. Han var samarbetsvillig och lagom framåt.

Álmur 2005 när vi var där med vårt sto Svala
lmur12juli.jpg

Vårt Álmurföl 1 vecka
Almahage29maj.jpg

2 år och 4 månader
lmaHute.jpg

"Uttrycksfullt och välrest ungsto med väl ansatt och bra hals. Bra bogar. Mjuk rygglinje och välformat kors. Högbent. Rör sig med raka rörelser i skritt. Visar trav och galopp med spänstiga rörelser samt lite tölt. Vaken och uppmärksam. Visas skodd fram. Lovande."

Nu är hon inriden och enligt tränare och ägare mycket trevlig. Hon har lätt för gångarterna (5-gångare) och har god vilja.

Almur fra Laekjamoti bor på Gudmundsgård i Vesljunga, sök på det och byt å mot a. Han är den hingst som har högst BLUP för man & svans !! :love: Info om stam finns på Worldfengur.

Jag tror jag såg Audna som föl, kanske har jag bilder i min gamla dator.

hej hej kära granne!! :D

Vad söööt hon var som bebis!! hm.. jag fattade inte vad du menade med din förra fråga.. Vill du se Yddis morfar??

Man kan inte se filmen utan att vara inloggad på facebook... :(

Men testa lägg upp på Youtube eller Photobucket.com och länka därifrån...

Kan du inte be Emilia ta bilder på Henne och Phim när hon kommer idag?? Lägg upp dom på Pixbox eller ngt, och visa dom här... I all sin feeeeta prakt.. :D:rofl:

Kramis

Mitt 6-åriga sto är e. Álmur :) Har bilder på honom när han tävlar som jag kan skicka till dig om du vill! :laugh:

Min sambos mamma har Aron från Hästhava som är efter Almur i sin ägo. Han har uttrycksfulla gångarter, inte jättemycket vilja och aktion men det kan nog komma med mer träning. Lättast för tölt och trav. Passen är ännu inte tränad men finns där. Galoppen är hans sämsta gångart. I övrigt en häst med fantastiskt psyke, lugnare än de flesta och väldigt välvillig. Stoooor :p, 145 cm, välrest med mycket man och svans. En stor liten pärla är han.

fin häst.men varför tittar ryttaren ner på hästens framben väldigt ofta? även på andra videor på youtube inlagda av samma namn. på denna video som är länkad åker också ryttarens skänklar fram och tillbaka.. ser väldigt irreterande ut för hästen om inte annat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka