allvarliga lastningsproblem!

quintess

Trådstartare
Någon som vet någon som är dokumenterat duktig på lastträning i närheten av västmanland?
Har prövat med allt nu och det är likförbannat omöjligt.
Hästen i fråga lider av extrem klaustrofobi och går med lätthet in i transporten. Men så fort lämmen ska stängas blir hon fullkomligt hysterisk och har sönder allt runt omkring sig för att ta sig ut.
Känner att det har blivit en fara för alla att lasta henne och att det behövs experthjälp om detta projekt ska lyckas.
Så är det någon som vet någon riktigt duktig lasttränare så skulle jag bli överlycklig! :bow:

Sv: allvarliga lastningsproblem!

hur ser transporten ut innuti? Ibland kan det underlätta om det finns en lampa tänd, stora fönster så att hästen ser ut samt att den får stå brett. Vissa hästar fungerar bättre helt utan mellanvägg.

Testa NH träning, finns en i möklinta som jag själv har tänkt att åka till för att få lite utbildning i NH och man får även komma med egen häst (de kan även komma till dig) hans hemsida är ridharmoni.se tror jag...

Mariana juhlin hjälpte oss när våran häst tvärvägrade gå in i trasporten. Hon bor i Hallsta. För ett år sen började vi träna lastning och efter 1-2 månader gick hon in i transporten utan ett ljud.
Sedan brukar jag även rida för henne men de har ju inte med saken att göra.

Liknande trådar

Hästhantering Just nu håller jag på med ett projekt att lastträna min häst. Det går jättebra när man är två, då hon går in hela vägen om någon går...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 779
Hästhantering Ja, jag vet, ALLA hästar är klaustrofobiska, men här är det mycket mer än normalt… Det är inte min häst, men jag hjälper en kompis...
Svar
2
· Visningar
1 926
Senast: Fideli
·
Hästmänniskan Hästen jag har nu går inte att lasta. Eller ja.. den går att lasta med det tar ett tag och det tar enormt mycket på krafterna inte...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 945
Senast: Ponnytant
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 420
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar