A
allroundhästarna
Igår när jag kom till stallet så var stallägaren där ute. Han berättade att han hade aldrig varit med om att en häst slagit mot en människa (uppfödare sen 40 år tillbaka), men det hade min valack gjort i förrgår. Han skulle släppa in hästarna (som går från hagen och in själv) och han gick ut i hagen för att se till att alla kom in så han gick bakom min valack och valacken surnade till och sparkade med båda bakbenen, som tur var han stallägaren vända sig om lite och sparken tog ganska ordentligt i baken. När sen alla hästar var inne så insåg min att han nog också ville gå in. Helt oprovocerat trots att han är kung i hagen (utan att vara elak)
Någon som har någon teori om orsaken! Han har träffat mig en gång på armen när sambon skulle lasta han, och jag stod snett bakom och han bakade bakåt och slog mot mig och jag skyddade huvudet med att sätta upp armen och då träffade han. Jag tycker att det är jätteotäckt när sådant här händer och är rädd att han inte får stå kvar i stallet om han beter sig så.
Han kan ha ont någonstans, men vart?!? Ålderskrämpor?? (22 år snart)
Lite luddig tråd så här i Jultider men jag blec förtvivlad när stallägaren berättade. Man vet inte vad man ska göra eller säga.
Någon som har någon teori om orsaken! Han har träffat mig en gång på armen när sambon skulle lasta han, och jag stod snett bakom och han bakade bakåt och slog mot mig och jag skyddade huvudet med att sätta upp armen och då träffade han. Jag tycker att det är jätteotäckt när sådant här händer och är rädd att han inte får stå kvar i stallet om han beter sig så.
Han kan ha ont någonstans, men vart?!? Ålderskrämpor?? (22 år snart)
Lite luddig tråd så här i Jultider men jag blec förtvivlad när stallägaren berättade. Man vet inte vad man ska göra eller säga.