Alltid hjälm vid körning?

Sv: Alltid hjälm vid körning?

Beroende på häst och beroende på vilken vagn jag sitter i.

Förut hände det allt som oftast att jag körde utan hjälm i den låga och extremt stadiga fyrhjulsvagnen, (dock beroende på vilken häst som drog, bakom vissa hästar hade jag alltid hjälm)Men blev lite bättre när en av de yngre tjejerna i stallet följde med ut, då började hjälmen vara med lite oftare för att föregå med gott exempel, men slarvade väldigt mycket ändå,

Sitter jag i någon form av rockard/speedcart har jag alltid hjälm. har slarvat nån gång men det har varit bakom en extremt snäll häst men det hände väl en kanske två gånger när det var 30 grader varmt ute.

Nu har jag faktiskt blivit bättre på att alltid alltid använda hjälm vid körning oavsätt väder.

Senast ändrad:

Alltid hjälm!!

Jag tycker man skall föregå med gott exempel, t.ex när tösa är med vill jag visa har mamma hjälm har du det med och för att jag är rädd om huvudet.

Det kan faktiskt hända saker även i vagn och inte för att jag sitter och tänker på det, utan jag vill att det skall vara hjälm.

Nästan alltid hjälm både vid körning och tömkörning. Kan hoppa över nån gång ibland när jag dressyrkör med enbet shettis i ridhuset, men för det mesta åker den på då också. Alltid på när jag kör spann eller när jag hjälper till med andras hästar.

När jag tömkör får jag erkänna att jag slarvar med det, men jag skulle aldrig drömma om att sätta mig i vagnen utan hjälm.

Alla är så duktiga på att ha hjälm här! Vad har ni för hjälm om jag fråga?

Tips på snygg eller praktisk hjälm vid körning?

Själv slarvar jag med hjälm vid körning... Ska bli skärpning!

Jag använder en hjälm som jag tycker är skitskön. Jag åkte runt och testade i alla butiker och köpte helt enkelt den som satt bäst och skönast.
En hjälm ska vara skön att bära.

Har min Charles Owen eller en "klassisk" dressyrhjälm beroende på vilken jag har i vilket stall :) Men båda är mycket sköna!

Om det råkar vara så att jag inte har någon hjälm i ponnyns stall så tömkör jag istället.

Samma hjälm som när jag rider. Tror det är en Halo Rider jag har. Är den bekväm att rida i är den ju lika bekväm att köra i :)

Liknande trådar

Hästvård Har en shettis som jag kör. Fick hem honom på foder vid nyår, då klippte jag bara en rand längs strupen för att öppna upp lite. Han var...
Svar
15
· Visningar
1 766
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 801
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Hästen är 10 år, och utdömd och triangelmärkt förra året för en medfödd hasledsdefekt som upptäcktes när han var åtta år. Defekten gav...
2
Svar
31
· Visningar
3 617
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar