Allt som behövs

LadyCovergirl

Trådstartare
Ja minsann, nu är det inbokat märkestagning 9 april. Fem ekipage ska åka och nu vill alla veta exakt vad som behövs för att rida fälttävlan.
Kläder, hästutrustning, medical card och allt sånt där extra.
Bara att berätta för mig så de blir ett snyggt lag :D
Jag vill ju inte skämmas som lagledare, 30 mil bort :angel:

Sv: Allt som behövs

Hmm, jag får väl hjälpa till då..inte ska du behöva skämmas!
Medical card
Hjälm helst utan hård skärm som kan bryta näsan om man har otur!
Säkerhetsväst
Handskar
Stövlar/skor
ev.sporrar och spö
broddar i olika storlek
fälttävlans TR är aldrig fel!
sadel och träns
boots
terrängskydd
vattenhink och svamp

har säkert glömt nåt men detta är en början...

Hmm, de nya hjälmarna har ju mjuka skärmar så det ska nog gå bra. Säkerhetsvästar har allihopa fixat tror jag :)
Broddar, stövlar och sånt har de ju redan, tävlar ju hoppning/dressyr i vanliga fall.
Fälttävlans-TR har iaf jag och "min" tjej köpt.
Terrängskydden är det kniviga. Eskadrons finns bara i full, mobbing mot alla ponnyer :mad: Vi tänkte köpa NEW:s skydd men vi vill gärna se dem irl innan köp.

Det är iaf medical card och terrängskydd som står på shoppinglistan. Medical card behövs ju inte förrän till tävlingarna som börjar 28 april. Behövs väl egentligen inte jätteavancerade skydd till märkestagningen heller. Vanliga benskydd och boots finns det så det räcker och blir över :p

Men bra bra :)

Fast med vanliga benskydd menar du öppna senskydd? De skyddar inte så bra mot slag fram och definitivt inte bak!

N.E.W skydden är kanonbra och ska man satsa på FT så bör man nog köpa sig några skydd.

Lycka till!

Fast med vanliga benskydd menar du öppna senskydd? De skyddar inte så bra mot slag fram och definitivt inte bak!

N.E.W skydden är kanonbra och ska man satsa på FT så bör man nog köpa sig några skydd.

Lycka till!

Nej, vi drar på gamla, fula strykkappor för märkestagningen ;)
Sen är ju iofs hindren väldigt låga på debutant-nivå. Knappt ens snubbeltråd ;)

Som jag skrev, vi ska köpa NEW-skydden men vi vill se dem först och kunna prova ut en bra storlek. Gärna hitta det lägsta priset också ;)

Senast ändrad:

Jodå, det tror jag säkert. Just min ponny är ju rädd om benen också och hon bör inte slå i på de låga höjderna ;)
Men vi har ju tänkt att de ska klättra och jag ser ju gärna bra skydd redan nu :)

Men jag kan baske mig inte hitta skydden så billigt som jag vet att de finns :mad: Jag hittar de knappt alls, lättviktarna alltså. De är mkt billigare att beställa direkt från England men jag vill ju ha rätt storlek *sucka*

Senast ändrad:

Någon som har en måttabell på New:s skydd tro?

Jag fick mitt fälttävlans-TR idag :bump: Där står det att man ska ha en "stor" nummerlapp på sig, det har jag ju också sett på tävlingar. Kan man tillverka den själv med förstärkta plastfickor och snöre eller vad?

Jag beställde N.E.W. protective excercise boots (inte de man ska ha i terrängen, dvs utan skena, men alldeles lagom att ha för bomövningar o dyl. för min dåvarande pålle) och jag bestälde de då från England, det blev 900 :- plus 100:- i frakt tror jag, för både fram och bak, så jag kan rekommendera att beställa dem direkt från England !

Jo, det blir nog så. Jag hittade någon sida där de gick för 40 pund paret. Typ 560 kronor alltså. Mycket billigare än i Sverige där de ligger på typ 900 kronor paret.
Dock vill jag ha en storlekstabell först.

Jag kollade med Jennifer och hon skulle ändå beställa saker från Hööks så hon hade redan bestämt sig för deras medical card och nummerlapp.
Hon behövde ett vitt dressyrschabrak också för trots att vi tillsammans har cirkus 40 schabrak fanns inte ett enda vitt dressyrschabrak :rofl:

Då är det bara skydden som ska fixas.
Storlekstabell på New:s skydd, någon? :confused:

Jag kollade med Jennifer och hon skulle ändå beställa saker från Hööks så hon hade redan bestämt sig för deras medical card och nummerlapp.
Hon behövde ett vitt dressyrschabrak också för trots att vi tillsammans har cirkus 40 schabrak fanns inte ett enda vitt dressyrschabrak :rofl:

Då är det bara skydden som ska fixas.
Storlekstabell på New:s skydd, någon? :confused:

tittade också, finns visst inte ;P jag hade ett par jättebra terrängskydd när jag tävlade ponny. De liknade NEW´s, men en budgetmodell, typ 200´kr/paret. snygga och höll mycket bra, duger helt klart upp till lätt klass/msv för både ponny o häst. :D

Jag är inte mycket för budgetgrejor ;) :angel:
Särskilt inte när NEW-skydden inte är så fasligt dyra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
15 101
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 076
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst