Allroundschabrak till hoppsadel???

alice

Trådstartare
Undrar om det fungerar att ha allroundschabrak till hoppsadlar? Stämmer passformen överens eller är hoppsadeln alldeles för framskuren för att passa allroundschabraket? Hur gör ni? Riktiga hoppschabrak eller "nöjer" ni er med allroundschabrak?

//Alice

till en hoppsadel ligger hoppschabraket rätt, det funkar med de andra med men det blir nog konstigt i formen

Till min hoppsadel (Appalosa Golden Star) är det helt ok att använda allroundschabrak.

Mina allroundschabrak passar utmärkt på min hoppsadel. För att allroundmodellen inte ska passa ska det till en väldigt framskuren sadel.

Beror ju på hur sadeln ser ut. :smirk: :p

Till min flatback är det rätt svårt att hitta schabrak, de flesta allroundschabrak är väldigt svängda framtill, men Mias å några till funkar. :)

Jag har allroundschabrak till mina hoppsadlar. Tycker inte om hoppschabraken, måste vara obekvämt för hästen att kanten ligger under sadeln och skaver... Och har man en stor häst så är dom ofta för korta,ser bara konstigt ut.

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Har en hoppsadel och har insett att några av mina ”hopp”/allroundschabrak inte är framskurna nog. Undrar om ni har tips på vettiga...
Svar
8
· Visningar
744
Senast: Novalisa
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Time Lord
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp