Gör du dig av med kakelugnar? Har du inte användning för dem?I morgon åker ett utrensat lass till tippen och jag har flera saker jag ska lägga ut på nätet, både från stallet och hemmet. Bl a ett par kakelugnar, snacka om att rensa bort flera kg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör du dig av med kakelugnar? Har du inte användning för dem?I morgon åker ett utrensat lass till tippen och jag har flera saker jag ska lägga ut på nätet, både från stallet och hemmet. Bl a ett par kakelugnar, snacka om att rensa bort flera kg!
Jag fick med mig maken på utmaningen, men med lite ändrade regler. Så nu kör vi 500 saker var till den 31:a oktober. Har redan klarat 100 (skänkte ca 70 barnplagg till Rumänien igår).
Jag läser just nu Zero Waste Home av Bea Johnson. Mycket inspirerande, jag rekommenderar den. Helst låna på bibliotek eller läsa som e-bok förstås, fast jag har den i pappersform.
Smart utmaning!Jag fick med mig maken på utmaningen, men med lite ändrade regler. Så nu kör vi 500 saker var till den 31:a oktober. Har redan klarat 100 (skänkte ca 70 barnplagg till Rumänien igår).
Jag läser just nu Zero Waste Home av Bea Johnson. Mycket inspirerande, jag rekommenderar den. Helst låna på bibliotek eller läsa som e-bok förstås, fast jag har den i pappersform.
Nej, de hör inte till huset och jag har ingen plats för dem så det är bättre att sälja dem än att de ligger i lådor till ingen nytta.Gör du dig av med kakelugnar? Har du inte användning för dem?
Oj, 500 skulle jag nog inte klara! Jag är på, ska göra så gott jag kan.
Angående zero waste såg jag en film på Facebook om det men det verkade vara typ att ha kompost och återvinna så mycket som möjligt och undvika engångsgrejer. Gav inte mycket till tankeställare men så här jag alltid levt ungefär så.
500 är ju lika mycket som 1 den 1.a, 2 den 2.a osv. ???Jag fick med mig maken på utmaningen, men med lite ändrade regler. Så nu kör vi 500 saker var till den 31:a oktober. Har redan klarat 100 (skänkte ca 70 barnplagg till Rumänien igår).
500 är ju lika mycket som 1 den 1.a, 2 den 2.a osv. ???
Jag har funderat och min utmaning får landa på 1 sak per dag
@majola nej, mitt skräp ryms inte i en burk. Jag får bland annat mycket brev och kuvert går ju som sopor. Kattsand går i förbränningen (gjord av trä) och med två katter blir det en del.
Men det jag reagerar på är att de inte minskat sina sopor, de sorterar bättre. Åtminstone i filmen jag såg. I mina ögon är det också skräp.
Jag säger inte att det är fel på något sätt, bara att det känns mest som ordvrängeri med ett gott syfte..
Bra tänkt!Vår mikro gick sönder igår. Maken hade nog helst velat beställa en ny redan igår kväll, men jag tycker att vi kan avvakta lite och se om vi verkligen saknar den.
Om vi verkligen behöver en mikro så har jag inget emot att vi skaffar en ny, men det känns så onödigt att köpa en dyr och skrymmande grej bara för att man tror att man behöver den.
Har packat ner kaffemaskin med tillhörande kapslar för vidare transport till vän kommande helg. Undrar nu om det räknas till min utrensnings-utmaning 1 oktober, då det är överlämningsdag, eller om det inte ska räknas då själv röjande är i september Svåra frågor
Har packat ner kaffemaskin med tillhörande kapslar för vidare transport till vän kommande helg. Undrar nu om det räknas till min utrensnings-utmaning 1 oktober, då det är överlämningsdag, eller om det inte ska räknas då själv röjande är i september Svåra frågor