Det var ett bra tips faktiskt, tack!Jag är lite likadan men försöker ge bort om jag gjort ett säljförsök utan att lyckas, blir på något sätt enklare då
Vi har en gemensam bokhylla i BRFen jag bor, däremot är det ju i princip ingen ruljans i den tyvärr utan den fylls mest sakta på. Jag har en flyttkartong jag ska spara med böcker jag inte läst ännu, varefter jag betar av böcker där brukar de hamna i den hyllan.Jag har skänkt bort sååå mycket saker istället för att sakerna ska stå och vänta på att ev säljas. Det tar för mycket mental energi och folk brukar bli glada Också själv fått sånt som hade ett värde men som gavs bort vilket var ovärderligt när man inte kunde unna sig nytt.
Böcker beroende på sort kan man se om det finns en allmän bokhylla i kyrkan, resestationen etc där andra kan få njuta av dom
Jag rensade så mycket kring upplaga nr 1? i denna tråd så nu har det stått rätt still. Funderar på att sälja några plagg på Vinted men avskyr att lämna in paket
Jag känner samma om att skicka. Jag har en kartong i mitt förråd med grejer som jag inte vill ha men är lite för fina/dyra för att typ skicka på återbruk. Lite märkesporslin, dyra glas, smycken osv. Men blir aldrig av att jag säljer för det känns så himla krångligt att skicka.
Skulle vilja ha en sån guide for dummies hur man skickar ett paket. Typ sånahär grejer kan du packa i, såhär mäter du, såhär väger du, såhär bla bla bla. En lathund helt enkelt. Jag orkar aldrig sätta mig in i det.