Vart är en riktning och var är en plats, oavsett dialekt.Det där är nog lite beroende på dialekt jag säger vart om det mesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart är en riktning och var är en plats, oavsett dialekt.Det där är nog lite beroende på dialekt jag säger vart om det mesta.
Fråga om han äter fisken med plasten på också?Fick riktig härdsmälta i hjärnan förra månaden när jag skulle slänga nåt i soprummet på jobbet (ekologisk matbutik), och min nya kollega (tillika ställföreträdande butikschef) hade slängt ALLT MÖJLIGT i komposttunnan. Typ fiskfilé I SIN FÖRPACKNING, nån yoghurtbägare, diverse blad, grönsaksrester och frukt, fast i plastpåsar. Där ballade jag ur maximalt. Hur slapp får man vara egentligen? Mannen är typ 35 bast och har dessutom jobbat inom kedjan i över fem år! Blir skitförbannad bara jag tänker på det. Dumjävel. Det är SÅ enkelt att skilja på komposterbart och icke komposterbart. Gah.
Fick riktig härdsmälta i hjärnan förra månaden när jag skulle slänga nåt i soprummet på jobbet (ekologisk matbutik), och min nya kollega (tillika ställföreträdande butikschef) hade slängt ALLT MÖJLIGT i komposttunnan. Typ fiskfilé I SIN FÖRPACKNING, nån yoghurtbägare, diverse blad, grönsaksrester och frukt, fast i plastpåsar. Där ballade jag ur maximalt. Hur slapp får man vara egentligen? Mannen är typ 35 bast och har dessutom jobbat inom kedjan i över fem år! Blir skitförbannad bara jag tänker på det. Dumjävel. Det är SÅ enkelt att skilja på komposterbart och icke komposterbart. Gah.
Vart är en riktning och var är en plats, oavsett dialekt.
Man bör väl ha ett hum iaf, precis som folk normalt har ett hum om olika bollsporter och vad de går ut på ungefär.Men ni tyckte att man borde veta vad olika spel heter och vad de går ut på? Räcker det inte att vets att folk spelar olika spel online och vissa tjänar pengar.
Folk som inte kan skilja vänster från höger och går på fel sida av vägen.
Men du vet vad golf heter? Du vet det går ut på att få boll i hål.
Var ligger skillnaden?
Ett hum om alla miljoner dataspel? Nej tack.Man bör väl ha ett hum iaf, precis som folk normalt har ett hum om olika bollsporter och vad de går ut på ungefär.
Man bör väl ha ett hum iaf, precis som folk normalt har ett hum om olika bollsporter och vad de går ut på ungefär.
Jag pratar fortfarande om esporter, inte om alla miljoner datorspel som finns.Ett hum om alla miljoner dataspel? Nej tack.
Detta har jag också svårt att förstå! Dessa måste man ju bara ha läst!Jag blir lite förvånad när människor i min ålder inte läst Harry Potter. Förstår inte riktigt hur de kunde undgå. Jag växte ju upp med böckerna! (Född sent 80-tal.)
Nej? Den första tvspelskonsolen som slog stort, nes, fyller snart 40 och vi är MÅNGA som fortfarande spelar tvspel som inte räknas som unga vuxna längre.Men alltså det är väl inte allmänbildning att känna till dataspel? Det är väl främst något som tonåringar/unga vuxna håller på med?
Vad är det jag bör veta? Att folk spelar esporter/dataspel och vissa tjänar pengar på det?Jag pratar fortfarande om esporter, inte om alla miljoner datorspel som finns.
Som sagt. Jag pratar esport, inte allmänt spelande.Om 20 år kanske. Det kommer ut spel varje månad och utan intresse bryr man sig nog inte om vad varje nytt onlinespel går ut på. Eller ens något.
Gud ja. På nyår skulle vi ha ett gäng kompisar över på middag. En är vegetarian, så jag skulle göra fylld svamp till henne tänkte jag. Frågade den gravida i sällskapet om hon kanske hellre ville ha svamp än genomstekt kött? Då säger en tredje kompis att hon helst inte vill äta rött kött. Jahapp, bara att köpa mer svamp då tänkte jag. Därefter följer denna, hjärnblödningsframkallande, konversationen.Jag gapskrattade rakt ut när jag fick höra en vän tro att den här diskussionen med att minska "rött kött" helt enkelt innebar att man skulle äta allt kött välstekt.
Men jag har aldrig sagt att bara unga spelar. Att folk vet vad nes är är en helt annan sak än att veta vad detdär Lol-spelet är.Nej? Den första tvspelskonsolen som slog stort, nes, fyller snart 40 och vi är MÅNGA som fortfarande spelar tvspel som inte räknas som unga vuxna längre.
Mvh över 30 och spelar dagligen på såväl konsol som pc.
Jag är i din ålder och jag tyckte att de verkade barnsliga och tråkiga redan då, när de kom
Och bara för att exakt alla läste dem blev jag ännu mindre peppad att göra det
Fast jag skulle ärligt talat bli lite förvånad om någon inte kände till typ Super Mario, The Sims och Zelda. Det är ju ändå såna spel som funnits ett tag och som de flesta nog någon gång hört talas om. Sen fattar jag att gemene man inte tycker det är en lika stor grej som vi om ett svenskt lag vinner en major i CS till exempel precis som jag inte bryr mig om Sverige är med eller inte i fotbollsmästerskap.Jag pratar fortfarande om esporter, inte om alla miljoner datorspel som finns.