De flesta vet ju om WoW iallfall! Det är ju alltid någotExakt. Jag förväntar mig verkligen ingen detaljkunskap men att folk iaf vet att det existerar liksom..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta vet ju om WoW iallfall! Det är ju alltid någotExakt. Jag förväntar mig verkligen ingen detaljkunskap men att folk iaf vet att det existerar liksom..
Jag tycker dock det borde vara allmänbildning att veta hur man, stannar, startar och svänger en häst, i teorin.
Sen ser jag det som intressen inte specialintressen. Specialintresse tycker jag det blir om man typ lägger ner sin själ i fakta om pangolins.
Men du vet ju att sporterna existerar. Det är ju den biten av kunskap jag tycker är allmänbildning angående esport med.Spelar det någon roll vad som definieras som ung vuxen? Poängen var att det är ett specialintresse. Jag har ingen aning om vad typ golftävlingr heter eller vem som är bäst på bordtennis. Eller vilka dataspel som är populära.
Det extra - inte felplacerade - attet förtog lite av den stämning du ville bygga upp - i just den här tråden.Menar du det felplacerade att:et? Eller att labradoodle inte är ett koncept? Eller att jag inte är besserwisser?
Men du vet att poängen med golf är att få bollen i ett hål, och bordtennis spelar man en mot en och studsar en boll på ett bord med nät i mitten.Spelar det någon roll vad som definieras som ung vuxen? Poängen var att det är ett specialintresse. Jag har ingen aning om vad typ golftävlingr heter eller vem som är bäst på bordtennis. Eller vilka dataspel som är populära.
För att det är(borde vara) allmänbildning. Det har man ju mer hjälp av än att veta när kungar dog och av vad, texVarför då? Flertalet kommer bara i kontakt med hästar på mackan, varför ska de kunna basic i teori?
Men ni tyckte att man borde veta vad olika spel heter och vad de går ut på? Räcker det inte att vets att folk spelar olika spel online och vissa tjänar pengar.Men du vet att poängen med golf är att få bollen i ett hål, och bordtennis spelar man en mot en och studsar en boll på ett bord med nät i mitten.
Det är ju inte liksom strategier, inviduella proffsnamn eller vad alla karktärer i spelet heter. Det krävs inte mycket för att veta ''nog mycket''.
Men du vet vad golf heter? Du vet det går ut på att få boll i hål.Men ni tyckte att man borde veta vad olika spel heter och vad de går ut på? Räcker det inte att vets att folk spelar olika spel online och vissa tjänar pengar.
Jag var i ett förhållande med en person som inte heller kunde det, visade det sig en dag när vi var på skogspromenad. Det tog slut ganska snart efterStött på två miljövetare som inte kunde skilja på tall och gran
Nu kallade jag inte kräksjuka för influensa (bara att jag eventuellt förkortat det troligen när sammanhanget var etablerat.
Maginfluensa och influensa är inte så svårt att skilja på-
Äh, det är uppenbarligen bara riktig sport om det är trikåer eller astmamedicin inblandat.De där 360 miljoner tittarna som kollar var år?
Jag vet att det heter dataspel. Det finns miljoner olika dataspel. Jag behöver inte veta namnen på dem.Men du vet vad golf heter? Du vet det går ut på att få boll i hål.
Var ligger skillnaden?
Jag anser inte det är allmänbildning. Däremot är det allmänbildning att veta hur en häst ser ut, att man kallar hästbarn föl och att de är gräsätande flockdjur som är lättskrämda och man bör undvika att tuta eller ställa sig på gasen om man ser dem i trafiken.För att det är(borde vara) allmänbildning. Det har man ju mer hjälp av än att veta när kungar dog och av vad, tex
Så enkla saker som stopp,start och sväng på en häst tycker verkligen inte är ett specialintresse
Det där är ytterligare ett lysande exmpel på bristande allmänbildning. Spel är en extremt utbredd hobby, med förhållandevis jämn könsfördelning och stort åldersspann.Men alltså det är väl inte allmänbildning att känna till dataspel? Det är väl främst något som tonåringar/unga vuxna håller på med?
Golf är ju bara en sport. Men din logik skulle det ju räcka att veta att sporter finns. Inte att det finns olika, fotboll, handboll, golf, skidor etc.Jag vet att det heter dataspel. Det finns miljoner olika dataspel. Jag behöver inte veta namnen på dem.
Äh, det är uppenbarligen bara riktig sport om det är trikåer eller astmamedicin inblandat.
Det är helt ok, vi kan tycka olika Jag ogillar inte dig för detJag anser inte det är allmänbildning. Däremot är det allmänbildning att veta hur en häst ser ut, att man kallar hästbarn föl och att de är gräsätande flockdjur som är lättskrämda och man bör undvika att tuta eller ställa sig på gasen om man ser dem i trafiken.
Och en sport är ju tydligen också dataspel. Varför ska jag veta alla namnen på dem?Golf är ju bara en sport. Men din logik skulle det ju räcka att veta att sporter finns. Inte att det finns olika, fotboll, handboll, golf, skidor etc.
Du vet ju namnet på de sporterna
Eller fakta om skidskytte, som man f-n inte kommer undan om man försöker se nyheter den här årstiden.Fast det måste väl ändå folk fatta? Men jag anser att fakta om dataspel är lika lite allmänbildning som fakta om ridsport. Det är specialintressen
Åh, du påminde mig om en sak - det borde väl höra till allmänbildning att veta vad ordet sport faktiskt betyder? Jag stör ihjäl mig på folk som säger "ridning/esport/bilsport är ingen riktig sport!"Äh, det är uppenbarligen bara riktig sport om det är trikåer eller astmamedicin inblandat.