Allmän hockeytråd

Vad ska man säga? Det känns som Sverige bara inte fungerar. Alltså två insläppta mål mot Slovakien med de backar vi har känns helt oacceptabelt. Och framåt är det bara Nylander och Bäckis som gör någonting. Jag tror de åker ut i kvarten mot Schweiz som faktiskt är bra i år - slog ju Kanada med 3-2. Äsch inget roligt och Ottawa förlorade i natt.

Men kom igen USA! Finland är uselt i år och att förlora i kvarten med de spelare USA har (Larkin, Johnny Hockey et al) är inte ok.

Edit: 2-0 till Finland med tio minuter kvar att spela. Hmm, jag tror det blir Sverige-Finland igen i semi. Ja om inte Sverige kollapsar och förlorar mot Schweiz.

Självmål är måttligt imponerande. 1-1

Det sägs att jänkarna har lagt in en protest mot oss. Man får tydligen inte ställa upp med två landslag för samma land. Som nu möts i samma kvart.

Man ska inte underskatta Schweiz, och absolut inte Finland. Vi har sett usla finländska lag vinna över Sverige förr. Men först Schweiz, jag avskyr att spela mot dom, så tråkig hockey och Sverige spelar som krattor. Om de bara spelade bättre skulle självmålet inte spelat någon roll. Kom igen nu!

Lill-Nyllet är jäkligt bra. Han och Bäckis har verkligen funnit varandra. Imponerande med tanke på att de aldrig spelat ihop tidigare, ja förutom pingis :D och dessutom på stor is som ingen av dem är vana vid. OEL gjorde lite avbön med sin passning efter självmålet. Hoppas bara att Henke är ok. :nailbiting:

Snart start Swe-Fin, nu köööör vi :bump::banana::bump:
(påminna @MJLee lite extra) ;)

Jaaaaaa, jag har citronmuffins och lemon&lime läsk. Gooooo! Bra att Söderberg inte spelar, han har varit shit. Men vi kommer ändå få stryk av Kanada om vi kommer till final :mad: Varför kunde inte Ryssland ha vunnit???

Suck, varför spelar Sverige så jäkla dåligt? Jag trodde de skulle bli bättre senare i turneringen, men de är fortfarande urusla. Jag ger upp. Även om de vinner idag kommer de att slaktas av Kanada.

Enda svaga hoppet är att de vet hur de kanadensiska spelarna spelar mycket bättre än alla andra lag eftersom de är klubbkompisar. Men jo, jag tror tyvärr att Sverige åker på stryk. Skulle så unna Bäckis en liten revansch för OS finalen.

Lite roligare, Predators vann! Hoppas, hoppas, hoppas nu att det får vinna imorgon kväll i Bridgestone.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka