Allmän hockeytråd

Ska nog lyssna på eftersnacket, blir nog intressanta uttalanden misstänker jag.

Strålman var ju urförbannad och sa tom att det sas ett och annat på isen. Riktigt dålig match, men det verkade som svenskarna var lika förvirrade som alla andra om vad sjutton domarna höll på med. Svenska spelare verkade straffas för att vara bättre på hockey.

OT: Sverige spelar som krattor idag. Bryr mig inte om att de spelar mot Italien. Dessutom vill jag ha toscakaka igen. Det ska det vara till hockey VM i år :up:

Schweiz kämpade och slet i uppförsbacke och motvind fast Kanada ägde matchen till stora delar så vann Schweiz till slut och fint vinnarmål.
Fråga mig inte varför men jag har aldrig direkt gillat Kanada när det gäller hockey.

Schweiz kämpade och slet i uppförsbacke och motvind fast Kanada ägde matchen till stora delar så vann Schweiz till slut och fint vinnarmål.
Fråga mig inte varför men jag har aldrig direkt gillat Kanada när det gäller hockey.

Därför att det är den enda gången som kanadensarna är otroligt dryga och otrevliga översittare. Arrogansen är fullständigt outhärdlig. Otroligt kul att Schweiz vann!!! Det förtjänar dom.

Italien-Tyskland var rolig om enbart för att enligt tyska fans var de tyska kommentatorerna i extas varje gång Draisatl hade pucken på klubban. Hoppas på lite mer go i det Svenska laget nästa match, bra med Henke som förstärkning. Nu får vi hoppas att försäkringsfrågan löser sig för Bäckis.

Därför att det är den enda gången som kanadensarna är otroligt dryga och otrevliga översittare. Arrogansen är fullständigt outhärdlig. Otroligt kul att Schweiz vann!!! Det förtjänar dom.

Italien-Tyskland var rolig om enbart för att enligt tyska fans var de tyska kommentatorerna i extas varje gång Draisatl hade pucken på klubban. Hoppas på lite mer go i det Svenska laget nästa match, bra med Henke som förstärkning. Nu får vi hoppas att försäkringsfrågan löser sig för Bäckis.

Äsch, kanadensare från East Conference är ödmjuka hockeylirare som helt enkelt ofta är de allra bästa i världen, med Habs som gott exempel - där hockeyn är i fokus och det är åtminstone snäppet mindre allmän "slagsmål är roligast"-stämning på läktarna. Jag tycker inte att dryg eller otrevlig är mer beskrivande på dem än på något annat lag.

Nu såg jag inte matchen igår så jag kan ha missat något väsentligt i debatten.

Äsch, kanadensare från East Conference är ödmjuka hockeylirare som helt enkelt ofta är de allra bästa i världen, med Habs som gott exempel - där hockeyn är i fokus och det är åtminstone snäppet mindre allmän "slagsmål är roligast"-stämning på läktarna. Jag tycker inte att dryg eller otrevlig är mer beskrivande på dem än på något annat lag.

Iofs så kan min uppfattning vara något färgad av att jag hänger på världens största hockeyboard (hfboards) och där är det ett ton kanadensiska fans, vissa är helt fantastiska, vissa är hopplösa. Av de fyra som är kvar är det tveklöst Pens jag vill ska förlora. 2009! + att jag tycker det vore roligare om ett lag som aldrig vunnit, vinner. Så jag hejar på Preds och Sens i final. Ducks, njaaa. Dels har de redan vunnit och sedan finns det några osympatiska spelare där. Deras fans är toppen däremot.

Jag menade inte spelarna, de är som du sa allmänt ödmjuka och fina killar, öst som väst och mitt emellan, utan deras förbaskade fans! :meh:

Mmmm, tosca med vispgrädde och Sverige-Danmark även om det antagligen blir en ganska ensidig affär är det nog bra att Henke och Bäckis får en mjukstart. @hallonsaft kollar du? :)

Men kom igen Sverige! Vakna för sjutton även om det bara är Danmark. Känns som de är på en morgonträning. Ingen fart eller skärpa alls.

Helt patetiskt. Det verkar som halva laget måste ha varit ute och konsumerat rusande drycker igårkväll. Det är bara Bäckis och Henke som har giltigt skäl för att vara lite långsamma. Lill-Nyllet är roligt att kolla på dock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka