Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fick brev om att båda grabbarna är berättigade till allmän förskola 15 timmar i veckan och att den är avgiftsfri. Frågan är ju då, kan jag välja att enbart ha mina barn i allmän förskola och ingen tid utöver det? Nästa fråga är, gäller det mig som föräldraledig?
Tycker du att jag borde sätta dem i allmän förskola?
För:
* Jättebra då de träffar andra barn
* De lär ju sig en massa
Mot:
* Har inget körkort och närmaste förskola är en mil bort
* det dagiset jag får kan ha fasta 3 timmar för ALLA, och de tiderna kan krocka med mina arbetstider.
* Dåliga bussförbindelser....
Det känns lite svårt att säga ja, men precis liak svårt att säga nej.....
Jag tycker det är bra att barn får tränas i sociala situationer. Just detta med allmän förskola är också en chans för barnen att föreberdas inför skolan och få lära känna kompisar. Sen är det ju så att även om du får plats och barnen får tre timmar om dagen betyder inte det att de måste vara där alla dagar alla timmar. Handlar det om att du jobbar så är det ju bara att anpassa tiden till det med där kan de inte säga något om att det bara är vissa timmar som gäller.
OM du pratar med dem så kanske du kan få möjlighet att ha 3 x 5 timmar i stället, om det passar dig bättre.
Din situation är ju lite speciell, med 3 småbarn och ingen närvarande pappa. Dessutom inget körkort och en bra bit till dagiset.
Hundavel & Ras
Hej!
Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.