allergivänligt funkar det verkligen?

U

Unica

Finns det verkligen några hundar som funar för allergiker?
Min sambo vill jättegärna ha hund.. jag har häst som jag tål hyggligt men tyvärr inte katter och en del hundar. Svårt då vi båda gillar djur...
 
Sv: allergivänligt funkar det verkligen?

Vilken ras man tål och inte är inviduellt... En del brukar klara av pudel, men det finns de som inte tål det heller... Man får testa sig fram...
 
Sv: allergivänligt funkar det verkligen?

Alla reagerar olika som sagt.
Min syster är ordentligt allergisk mor mkt. bla pälsdjur. Men man ser stora skillnader på olika raser. Hon reagerar inget på min Yorkshireterrier, reagerar mkt mer på mammas Tibetanska terrier (som sägs vara "allergivänlig"). Dessa är väl de raser hon varit i kontakt med sedan hon blev allergisk. Min syster har bott med mig och vovvan nu, i snart två månader. Hon äter ingen allergi medicin alls...
Så ett tips: Prova er fram, åk och besök olika kennlar som har raser ni är intresserade av och se vad som händer.
 
Sv: allergivänligt funkar det verkligen?

Vi har en lhasa apso, dom ska vara allergivänliga. Dom som äger vår hunds bror är allergiska å har inte tålt nån annan hund förut men med lhasa apson går det alldeles utmärkt =) dessutom så fäller dom ingeiting heller. Min syrras pojkvänn och hans familj är också allergiska men det går jätte bra med lhasa apson!
 
Sv: allergivänligt funkar det verkligen?

Jag skulle påstå att det finns allergiker som tål vissa hundar, det finns dock inga allergivänliga raser.

Jag är allergisk mot katt, häst och hund. Jag har inga problem med katter egentligen, har haft huskatter och har idag devon rex hemma. Jag är uppvuxen med hundar, samojeder och jämthundar (samt andra hundar med den typen av päls) är inga som helst problem för mig. Rottweiler- och labradorpäls är rena rama döden för mig! Hästar är jag dödsallergiska mot, förutom american curly.

Man får prova sig fram.
 
Sv: allergivänligt funkar det verkligen?

Hej ! Det beror hur mycket allergisk du är... Jag tåler inte katter inne men hundar går bra ibland. Har haft en golden blev rätt ok eftersom jag dammsugade ofta ! Har alltid velat ha hund så när goldentiken dog blev det så himla tomt. Har en ny hund nu korthårig blandras dobberman/boxer vet ej om det är bättre men det funkar för mig ! Dammsuga ofta är ett måste o nässpray men jag tycker det är bättre nu, vi bor i hus mer yta, prova o se jag ångrar inte det ! Du kan ju göra ett nytt test om du tåler hundar bättre än andra djur !
 
Sv: allergivänligt funkar det verkligen?

det är ju väldigt induvidiellt..
amerikansk cocker spaniel funkade för mej när jag var liten(växt ifrån min allergi nu)

vet några med allergi som kan ha pudlar,
det finns ju många allternativ.. ni får helt enkelt testa er fram!

lycka till
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 450
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 151
Senast: linnsan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 080
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 639
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp