Allergivänlig krulltott!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare LagottonRocky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 071
L

LagottonRocky

känner du någon som är allergisk mot pälsdjur? Så du vet hur jobbigt det kan vara... Både min syster och moster är det, min syster har alltid älskat djur men hon har aldrig kunnat vara med dem:cry:. Men förra året så fick en av mina bästa vänner en liten cottonblandning och då började letandet efter en allergivänlig hund. Både jag och min andra bästa vän försökte övertala våra föräldrar att en liten valp skulle vara en perfekt tillökning till familjen. Vi började med en Bichon Havanais men vi ville ha lite större hund. Men tillslut hittade vi lagotton:laugh:. Vi åkte och hälsade på hos en Lagotto för att se om min lilla syster tålde den... alla gör inte det men det gjorde hon och min moster också för den delen. Så nu har vi en lagotto som vi snart har haft i ett år nu. Så lycka till med hundletandet:banana::bump:

// ''Rocky''

Sv: Allergivänlig krulltott!

Vad kul :)
Tänk att äntligen få något som man alltid önskat sig :love:

Ja det är min mops :love: Velat ha en i 25 år, men avståt pga av aveln av trubbnosar. Men nu kunde jag inte motstå, och jag ångrar det inte för en sekund :D

Sen finns det ju andra hundar här också, men hon får äran att vara på min avartar :)

Ja det är min mops :love: Velat ha en i 25 år, men avståt pga av aveln av trubbnosar. Men nu kunde jag inte motstå, och jag ångrar det inte för en sekund :D

Sen finns det ju andra hundar här också, men hon får äran att vara på min avartar :)

Ja den var ju urgullig:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 099
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 335
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna