Allergiutredning???

Sv: Allergiutredning???

hm okej.

jag kan bara önska dig lycka till. å hoppas att hon blir bättre snart.
 
Sv: Allergiutredning???

Det lär behövas! :)

Fast jag är fortfarande i valet å kvalet om hon ska få somna in, eller jag ska ge det här en chans!
 
Sv: Allergiutredning???

Om man uteslutit en parasit tex rävskabb så brukar man gå vidare och se om det är något i fodret som hunden inte tål.
 
Sv: Allergiutredning???

ja jag vet det=) du läste inte igenom tråden innan du svarade eller?
 
Sv: Allergiutredning???

Det finns ju "damm" i torrfoder, det dör om man fryser fodret.

Själv kör jag på färskfoder just för att slippa foderkvalstret.

//E
 
Sv: Allergiutredning???

Men kvalster, då tänker jag på typ såna som finns i sängen mm. Jag visste inte att det fanns i mat.
Innerst inne skulle jag nog vilja ha färskfoder till hunden men det behövs en del plats till det. Är det mycket dyrare än torrfoder? Uppfödaren har rekomenderat fodret jag har och de har använt det i många antal år och deras hundar är så friska. Katterna äter bara färskfoder och de mår jättebra av det och har tom. gått ner i vikt.
 
Sv: Allergiutredning???

Du behöver ju inte avliva hundenför allergins skull.
I värsta fall får hunden gå på så låg dos kortison som möjligt för att slippa den värsta klådan.
Vi har gjort allt som räknats upp i den här trådenförutom pricktest på våran hund med kasst resultat, särskillt allergifodret var katastrof.
Vi tog blodprov och fick fram vad hon inte tålde.
Så nu får hon fårfärs morötter och potatis. Fisk ska in i menyn också.
Funkar mycket bra dock mycket jobb.
 
Sv: Allergiutredning???

Jo, självklart finns det kvalster i torrfodret, tänk bara på att det ligger i säcken ett tag osv.

Mitt färskfoder blir tom billigare än om jag ska ge mina torrfoder, så båda mina stora får färskfoder. Den ena hunden har bara fått det i ca 4 månader, men vilken enorm skillnad det blev på hennes päls och muskelmassa sen jag bytte, hon ser helt annorlunda ut.

//E
 
Sv: Allergiutredning???

efter att diskuterat med veterinären har vi fått ny tid den 20/3 för pricktest. Eftersom Athena äter Kefavet så kan vi inte göra testet förens då. Usch, vi ska lämna henne där på morgonen och hämta på eftermiddagen=/ Fast hon kommer säkert tycka det är jättekul=) bara husse å matte som e larviga=)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp