Allergiutredning på barn.

Tramptass

Trådstartare
En kort fråga.
När är yngsta åldern man kan göra en fullständig allergiutredning på barn?
 
Sv: Allergiutredning på barn.

Vi tog blodprov på Tom 4 månader som visade allergener mot mjölk och jordnöt. Vid 6 månader plussade vi på med blodprov på ägg och lax.

Vid ett och ett halvt gjorde de pricktest som visade på allergi mot häst, hund och katt. De sa att det var väl tidigt att pricktesta ,men blev förvånade när han reagerade.

Långt svar på en kort fråga!
 
Sv: Allergiutredning på barn.

Det gör inget. Men alltså kan man testa ganska tidigt? Har nämligen en systerson som jag misstänker är allergisk mot pälsdjur, ffa hund men när jag frågat varför de inte testar så sade fadern att det var tidigast vid tre års ålder som man kunde kolla, sedan när barnet fyllt tre och jag frågade så snäste han av mig och sa att man var tvungen att vänta tills barnet var fyra vilket jag tyckte lät ganska sent...
 
Sv: Allergiutredning på barn.

Vi gjorde allrgiutredning på min son när han var 10 månader tror jag (blodprover). Pricktest inte så långt efter, kan han ha varit 1 kanske. Då testade de mot häst hund, katt och kanin också. Det kanske inte ger ett säkert resultat om det är negativt svar men är det ett positivt svar (dvs att barnet är allergiskt) är det förmodligen snat.
 
Sv: Allergiutredning på barn.

Skulle jag kunna få allergiutredning på mina barn, framför allt Elin? Hon är 6 månader nu. Jag vet att pojkarna har varit överkänsliga mot mjölk, och att Eric inte ska dricka för mycket för då reagerar han mot det igen. Tänkte , kan man kolla det på Elin så lipper jag ju gå och fundera på om hon är det eller inte. Jag är själsv överkänslig mot mjölk och har två systrar som är det.
 
Sv: Allergiutredning på barn.

Du kan ju alltid fråga BVC. När det finns så många i familjen som är överkänsliga så finns det ju tyvärr en rätt stor risk att även din minsta är det.

Min son testades eftersom han slutade gå upp i vikt helt och hållet när jag slutade amma honom. Han var allergisk mot veteprotein, ägg och mjölk...
 
Sv: Allergiutredning på barn.

Ska till bvc på på måndag och ska då ta upp det här. Ska dessutom träffa läkaren så jag kankse helt enektl ska fråga honom.
 
Sv: Allergiutredning på barn.

Tycker absolut du ska fråga! Med facit i hand så hade man velat upptäcka min sons allergi lite tidgare, så att han hade kunnat få rätt kost så fort sommöjligt och inte stanat i vikt och utveckling. Han är nu snart 11 och fortfarande väldigt liten till växten.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur går en allergiutredning hos veterinär till på hund? Kan man reda ut vad de är allergiska mot eller är det uteslutningsmetoden som...
Svar
8
· Visningar
750
Senast: Honey07
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
2
Svar
22
· Visningar
1 797
Senast: maddie202
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 662
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp