Allergisk hund

ujent96

Trådstartare
Fler som har erfarenheter av allergihundar? Själv har jag en golden som är både mat och kontaktallergisk..... Har hållt på i fyra år med vaccinationer hemma men just nu är han i ganska dåligt skick.... Fick istället för tabletter sprutor m antibiotika och kortison för att häva nuvarande anfall...:( Gjorde en andra utredning förra veckan på vad det är han reagerar på nu......Om det är så att det inte går att göra något åt funderar jag på att ta bort honom...:cry: :cry: :cry:
då han lider när han får sån klåda som haft nu.....jättetrist då han är en kanonhund m kanonpsyke......
 
Sv: Allergisk hund

Har du provat homeopati??
Har några tips till dig, men han kan bli sämre till att börja med innan läkningen sätter igång.
 
Sv: Allergisk hund

Jag tycker inte man ska gå och tveka en massa på att ta bort ett djur som har sådana fel så den mår dåligt av det. Finns en gräns på hur länge man ska hålla på om det inte blir bättre. Du har gett din hund 4 extra år och det kanske räcker?
Det är bara vi som mår dåligt av att de inte finns.
 
Sv: Allergisk hund

Min schipperke är allergisk mot nötter. SUPER allergisk. Så det gäller att hålla koll på henne så hon inte stoppar i sig något på vägen eller så. Hade ingen aning om att hon var allergisk förän första anfallet då hon liknade en fotboll och höll på att kvävas av svullnaden,efter att ha hittat någon smula.
Ingen aning om hon har fler allergier,så i förebyggande syfte blir det oftast inget annat än hundmat o ben för hennes del.
Lycka till med din hund!!
 
Sv: Allergisk hund

Våran hund är allergisk mot väldigt mycket i matväg.
Antagligen ngt mer, men det har vi inte forskat i ännu.
 
Sv: Allergisk hund

Vill bara poängtera att han den största delen varit i stort sett symptomfri....Det är nu på senhösten det har blivit mycket mer än det varit tidigare....tänker åtminstone ge honom den chansen genom att göra ny utredning på honom, så får vi se vad den säger....det skulle kännas som ett svek att inte prova allt innan man ger upp......
 
Sv: Allergisk hund

Har också en exemhund. Det började förra vintern, det blev bra med kortison och sulfa (eller ja, symptomen försvann) Hela sommaren har han varit kanonfin, fick CK och blev 2,a bästa hane i September. Så börjar eländet igen! Själv misstänker jag att han är allergisk mot halm, har bytt till spån som bädd i kojan i hans hundgård men det vill inte riktigt bli bra. Ska prova laxfoder åt honom och se vad som händer.
Just nu har han "bara" klåda, inga sår än. Kommer de så vet jag inte om vi experimenterar mer med honom. Otroligt synd på en toppenhund som bara är två år och en kanonhund i spannet.
 
Sv: Allergisk hund

Har nu fått svar på den nya utredningen, eller delar av den iaf... min vovve har blivit allergisk mot fisk nu också, å eftersom hans foder är baserat på fisk är det inte konstigt att han är dålig... är dessutom positiv på jäst, alltså inget mer bröd o dyl för min vovve....så nu blir det att byta foder har fått rek. att byta till Nutro Choice- lamm o ris- ngn som har erfarenhet av det?
 
Sv: Allergisk hund

Du ger honom inte färskfoder då? Det äter min allergihund, Nordic har ett speciellt allergifoder som funkar jättebra.

//E
 
Sv: Allergisk hund

Har du ngn sida man kan gå in och titta på innehållet i fodret? har ju en hel lång lista över vad som inte bör ingå....:smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 048
Senast: lizzie
·
Hundhälsa En av hundarna har i hela sitt liv haft stora problem med klåda. En period innan han kom till mig har han helt kal på hela kroppen och...
2
Svar
26
· Visningar
7 389
Senast: Dino
·
Hundhälsa Min älskade lilla Vicke har fått ont i ryggen igen efter fyra månader. Bakgrund: I slutet av oktober började han en morgon att skaka...
Svar
14
· Visningar
6 939
Senast: Ravishing
·
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 388
Senast: Oasis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp