"Allergifoder"

Sv: "Allergifoder"

Vi har haft den här diskussionen förut iofs, men jag tycker att den tål att upprepas. Alla bor inte så till att det fungerar att utfodra som man kanske helst hade velat. I min stad finns det en butik som _ibland_ tar in hela märgben.. det går inte att BARF:a som vanlig privatperson utan en massa kontakter inom jakt / lantbruksvärlden.
Jasså? Vilket nick använde du då?
Märgben o kyckling detaljer har de flesta matvaruaffärer,

Tyvärr innehåller många vanliga torrfoder och hundgodisar både havre och ris, samt kalkon. Så det lämpar sig sällan som en del av en eliminationsdiet. Såvida man inte vet säkert att hunden aldrig fått i sig något av det :)

Svarar alla, lite kl: Tack för alla olika förslag. Jag ska prata med vår veterinär idag och se vad hon tycker och om hon kan hjälpa mig. Tror inte det är helt lätt att få tag i allt färskt kött, rent spontant hade vi behövt köpa på ICA. Men ska kolla in Jipotimas och se om det kan gå att lösa med hemleverans.
Tack!

Jasså? Vilket nick använde du då?
Märgben o kyckling detaljer har de flesta matvaruaffärer,

På Aoh.

Jag upprepar. Willys i min stad har ibland hela märgben, ingen annan. Jag har ringt runt och pratat med nästan alla och frågat runt bland andra hundägare. ICA och ICA maxi har enbart delade märgben (delade i småbitar). "De skulle hemskt gärna vilja ta in till mig, men deras leverantör vägrar".

Jag förstår inte varför du inte tror på det jag säger?

Kyckling finns. Fläskben finns (vill inte jag ge). Vanligt matkött finns (dyrt att ge hunden). Kalkon finns som pålägg. Kanin, get, vom, strupar och annat som brukar rekommenderas finns inte.

De färskfoder som finns att tillgå i butik är Klass + att det för tre år sedan i alla fall fanns en som sålde Fodax ungefär 5 mil från stan.

Och jag bor ju inte ens i en liten stad..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka