Jag var tvungen att omplacera alla mina degus (de fick komma till samma hem allihopa, ett urgulligt ungt par) när jag fick pollenallergi (tålde inte höet). Dessutom blev jag allergisk mot min & pojkvännens katt (som bor hos honom), så nu kan jag bara hälsa på där högst en halvtimme åt gången, väldigt sällan.
Till råga på allt har jag börjat få allergiska problem hemma nu, och jag hoppas inte att det är av råttorna!!
Har rivet tidningspapper som underlag, och de får inte hö...
Men jag tänker INTE göra mig av med mina små råttflickor också, där går gränsen! Det var hemskt att omplacera degusen, det vill jag inte gå igenom igen!
Du kan ju göra pricktest på sjukhuset, där jag bor hade de tom test för chinchilla (men jag tror man fick specialbeställa det testet ett tag innan, eftersom de inte hade de inne). Isåfall vet du ju vad du ska göra åt saken. Ha man bara en 1:a eller 2:a (den högsta graden av allergi är 4) kan det funka med allergimedicin.
Min allergi har dock blivit såpass stark (jag hade 3:a förra vintern, förmodligen 4:a nu) att medicin inte funkar.
Det finns ju risk för astma om man inte sköter sin allergi också, inte kul. Så gå och testa dig! :smirk: *håller tummarna*