Allbreedpedigree

furioso

Trådstartare
Jag skulle gå in och se hur nära släkt mitt nya Hannoveranarsto är med Indoctro via mödernet men kan ej se avkommor o det har jag ju kunnat förut. Slog på Iris 6 tex som finns i bådas möderne men kan ej få fram hennes avkommor.

Är jag trög eller har de ändrat hur man får fram info?:crazy:

Sv: Allbreedpedigree

Jag fick upp meddelandet "Sorry, no progeny records for could be found. Please make sure you haven't made a typo or entered in the wrong horse name."
Det ser inte ut som det är någon som lagt in det än, men det är lätt gjort om inget har ändrat sig sedan sist jag lade in hästar.
/U

Tack!! Det var ju du som hjälpte mig när jag la in Lapalisse ( o kanske Causa ( som borde ändras kanske då hon heter Zingara 4 nu) o jag vet ej hur man gör...

Men om jag går in på Indoctro hittar jag ju Iris..: http://www.allbreedpedigree.com/iris96

men hur ser jag hennes avkommor?

Ok, men den Iris heter bara Iris på allbreed, och är nr 96 av alla Irisar på hela allbreed. Det är inte alltis man har med nummer där utan kör bara på "huvudnamnet". Denna Iris verkar bara ha en inlagd avkomma och det är "ORGESCH".

Jag vet inte om man KAN byta namn eller om man får lägga in på nytt och ta bort den gamla..

Varför byttes namnet förresten?
/U

ja det är konstigt för det är samma o i Gretas pass står det Iris 6 o mamman heter Cala precis som den Iris som finns i Indoctro.

Ja kan ej hitta Causa Rei o vet ej hur man lägger in..

Hoppas allt är bra med dig o dina hästar!!!

Det kan vara samma häst även om den är inlagd som två olika på allbreed.. jag har lite övergett allbreed eftersom den är så opålitlig, prova annars att lägga in på exempelvis paardenfokken. Känns mer pålitlig och mer användbar.

Allt är bra här, hästarna mår prima, Fiffi går bättre än någonsin, Nina är rund om magen och väntar Wladdebebis, Nammi växer så det står härliga till och är verkligen kanontrevlig. Iguana blir temperamentmässigt mer och mer likt Fiff för varje dag. Tyvärr fortfarande för mycket stress, som det verkar nu så gör jag nog klokast i att även försöka sälja min älskade finfina 2:åring (kan man sälja en sådan??:love:), sambon har teorier om att jag inte kommer att leva mer än 10 år till om jag fortsätter såhär.. Och det känns ju inte så muntert. :mad: Men det är lite tufft att dra runt 4 hästar själv på en lön och 9-12 timmars arbetsdagar (konstant). Men som sagt om vi bortser från mig mitt i detta så har vi det riktigt bra :idea:.

Hur är det m dig och dina fina hästar?
Kram

ja va duktig du är!

ja sälja verkar ej vara lätt.

Ja förutom att Lappis ej är dräktig o 2 ston är skadade ( 1 av dem allvarligt o får väl lämna tillbaka då..) så är det bra. Fölet ska inspekteras igen nästa vecka o han verkar faktist riktigt fin!

Har dyr Plot Blue semin som jag funderar på att ge bort till annat sto då Lappis nog ej ska gå på fryst nästa år då hon ej blev dräktig nu.

Hur får man fram avkommor förresten på Allbreedpedigree? Tittar nu På Landadel som är morfadern..o dennes möderne..

japp! Mormor till mitt sto.

finns avkommor till henne o hennes dotter ( döttrar ) där tro..?

Tack!!

sorry! såg nu att det stod 1 offspring o 2nd offspring.

Hm ser ej Pale som Iris dotter skall heta o som är mormor till min...Hm..

Både allbreed och sporthorse data är databaser där man själv kan lägga in hästar och är inget du kan lita helt och hållet på.

Allbreed hakar ibland upp sig så att det inte går att se avkommor fast såna finns inlagda.

oh va snällt av dig!! Det är ju Lady Like som är mamman så den hästen på BLUP är hennes syskon dock ej samma pappa. skulle ju vara jättekul att veta om syskon, morbröder, mostrar mm har presterat! Hon har ju 2 helsyskon iallafall av de som du "skrev in". Tack!

Ja där Är den ju! Sidan jag först letade efter!! Via Horsetelex kanske hade varit lättare!

Du som kan detta med Landadel! Kan inte du förklara varför det var så bra blod;)?

Ja, det var verkligen intressant läsning!

Då vet jag var hon fått sin fina typ o temperament ifrån! Grannus ger ju oxå bra överlinje ( farfar) iofs.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 114
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 248
Senast: Mineur
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 658
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka