Alla med Cushinghästar - Permax indragen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Alla med Cushinghästar - Permax indragen

Har läst lite mer och vet inte om detta kommer påverka oss i Sverige. I Canada kommer Permax fortfarande finnas iallafall.

Har mailat Elli Lilly Denmark (visst är det dom vi får ifrån??) och frågat hur det ligger till.

/Maria

Hej!

Jag gick för att hämta ut "min" (hästens förstås) Permax igår. Hade inte hört något om att den skulle sluta säljas. Lämnade in receptet förra veckan och trodde att det bara var att hämta ut medicinen, men nej! De får inte Permax från leverantören, så nu står jag här med medicin som normalt skulle räcka till på måndag och måste sänka dosen rejält (1 tablett/dag istället för 4) så att den räcker tills den nya medicinen kommer från leverantören! På veterinärs inrådan skall jag tillägga.

Ersättningsmedicinen som veterinären ringde in nu idag heter Percotil och måste beställas, och det tar 1-2 veckor att få den! Åtminstone enligt "mitt" apotek.

Så se till att kontakta apoteket i god tid innan ni behöver ny medicin till era cushings-hästar!

Det går bra att hålla sig i aktuell öppnad tråd för diskussion om detta ämne, känns onödigt med många trådar om samma sak.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 555
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 525
Senast: QueenLilith
·
Ridning Mina barn, 10 och 12 år har ridit 2 terminer på ridskola, och sporadiskt i några år innan det. Jag och deras pappa har båda ridit sedan...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 299
Senast: nickan1
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat