R
Rikkan
Sv: Alla lämnar hästarna ett par dagar över jul...
Precis.
Och det är vad jag också säger, men likafullt så ska det ifrågasättas på många olika vis.
Precis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Det måste vara något fel på dig som inte kan lämna hästarna själva ett par dagar över jul, alla andra gör ju det".
Jag funderar över detta, som min syster sa till mig idag.
"Det måste vara något fel på dig som inte kan lämna hästarna själva ett par dagar över jul, alla andra gör ju det". "Ge dom mat så att dom klarar sig". Du behöver ju bara vara borta ett par dagar.
Har jag blivit helt insnöad, trots att det inte kommit någon snö?Eller är det en ikkehästägares syn på saken. Att det är helt ok att bara lämna dom. Jag försökte säga att det handlar om ansvar ifall det skulle hända något, men det gick inte hem.
Hur bli ni bemötta av närstående som tycker att ni inte ställer upp och åker långväga till släktingar på högtidsdagar bara för att ni har hästar och andra djur att sköta?
Hur förklarar man för en som inte begriper?
Är det jag eller hon som inte fattar??![]()
Är olyckan framma strax efter att man har åkt till jobbet på morgonen så är det ju inte alldeles säkert att man har en levande häst när man kommer hem. Så det där med tillsynen är väl inte så allvarligt. Men hur får man då in dem på nätterna, förser med vatten och utfodring, för flera dagar i rad. Det skulle väl i så fall vara om man har lösdrift, vattenkoppar som inte fryser där inne och fri tillgång på grovfoder. Då tycker jag att det inte skulle vara hela världen om man lämnade dem ett par dagar.
Hälsning Maja
Det skulle väl i så fall vara om man har lösdrift, vattenkoppar som inte fryser där inne och fri tillgång på grovfoder. Då tycker jag att det inte skulle vara hela världen om man lämnade dem ett par dagar.