A
annapanna123
Idag fick vi via ett meddelande på vår whiteboard i stallet veta att vi all blir uppsagda/vräkta gällande from. idag. Vi har två månaders uppsägningstid. Vad innebär detta? Att vi måste stå för två hyror till oavsett om vi flyttar eller att vi har två månader "på oss" att hitta stallplats? Vi har inget skriftligt kontrakt, dock ett muntligt. Tycker att det är skamligt att lämna ett sånt meddelande på tavlan, om man nu ska sluta med verksamheten heöt oförhappandes tycker jag man åtminstonde ska kalla till möte och berätta inför alla!
Vad gäller rent juridiskt? Har vi rätt att flytta typ imorgon om vi har stallplats, och isf, kan man begära del av hyran tillbaka? Det har trots allt bara gått 8 dagar i november, och har inte lust att stanna bara för att jag betalat, dock har jag ingen lust att betala dubbla hyror heller...
Jag är en mycket förbannad hyresgäst som är trött på sandlådefasoner i vuxenstall!
Vad gäller rent juridiskt? Har vi rätt att flytta typ imorgon om vi har stallplats, och isf, kan man begära del av hyran tillbaka? Det har trots allt bara gått 8 dagar i november, och har inte lust att stanna bara för att jag betalat, dock har jag ingen lust att betala dubbla hyror heller...
Jag är en mycket förbannad hyresgäst som är trött på sandlådefasoner i vuxenstall!