Q
qrumelur
Sant eller falskt?
Vad tycker du?
Vad tycker du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sant eller falskt?
Vad tycker du?
Fri tillgång på vaddå?
Jag tror att alla hästar kan gå på fri tillgång av rätt avpassat grovfoder. Och för en del lättfödda hästar innebär det halm, som då behöver kompletteras med proteinfoder. Sen är det väl inte säkert att de kommer att hålla optimal form för det.
Sant eller falskt?
Vad tycker du?
Ah, det är så du tänker. Jag hade laborerat med halmen sist, för att se hur det påverkar. Och troligen valt ett riktigt trist hö (näringsmässigt alltså).
.
Rent praktiskt tror jag att det är svårt att få i en häst så mkt halm. Det får nog bli en blandning med hö/hösilage isf.
Jag ger fri tillgång på halm, begränsat med hösilage, inget annat. Nu blir jag väl halshuggen här, men har ingen analys. Funkar ändå, men då måste jag ju påpeka att det handlar om en frisk häst, ingen fång eller IR. Blir tjock på bete (inte överdrivet, man kan ff känna revbenen), men är lättbantad.
Han pillar i det som sysselsättning, men äter inte särskilt mycket av det.
.
Fråga: Är han matglad?
Jag funderar på att halmströa i ligghallen men vette tusan om det är någon idé för det känns som att brudarna kommer dammsuga upp vartenda strå...