Alla åsikter om släp!!

lady_vip

Trådstartare
Det ska inhandlas nytt släp och jag tittar och tittar, men blir inte mycket klokare... Det ska vara hyffsat nytt släp, gärna helt nytt, men självklart ska det inte kosta så mycket pengar.

Kan högst tänka mig 45.000 egentligen, men förslag på något dyare går ju.

Kollat mycket på tyska släp, då de ju är billigare, men där funderar jag på om man hittar reservdelar till ett sånt släp...?

Tittat en del på begagnade svenska släp, men vilket andrahandspris på detta släp!! Även om de ser ut som f-n så ska folk ha väldigt mycket pengar för dem.

Finesserna jag vill ha är boggie, och man ska få lasta 2 hästar i den. Dessutom lyse inuti, och säkerhetsbommar är ett krav. Gärna en liten sadelkammare och en liten önskan är ju dörrar bak, eller sparkdörrar, men det är inget krav.

Vad säger ni? Några förslag, jag har nog tittat på de flesta hemsidor och blir som sagt inte klokare.

Någon som vet dessutom vad man kan tänkas få för en enkelaxlad Värmlandsvagn från 1991, där man behöver byta en del trä men allt annat ät bytt såsom kulhandske och elsystemet. Rampen är fullständig hel. Tänkte dessutom måla den vit inuti som försäljningstrick :idea:

//E

Liknande trådar

Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 042
Senast: fio
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 972
Senast: Buck
·
Utrustning Hej Gubben här hemma har nu börjat fundera mer på släp efter helgens akuta trip till kliniken och vi inte hade ett ända släp hemma utan...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Insåg att mitt behov av en transport var lite mer "akut" än jag tidigare trott. Eller akut, men jag hade tänkt köpa en typ nästa år...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 458
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar