All Breeds Pleasure ikväll

S

stone reef

Svälj... kan inte fatta hur det ska gå till.. JAG ska va med ikväll på Harvest all breeds pleasure... antar att det bara är jag som har en korsning och att de andra är på en mycket HÖG nivå med sina hästar...Jag vet inte ens hur man ska rida fram innan en pleasureklass för att få honom lugn alltså... nån som har tips??? Han blir piggare ju mer jag rider så att säga...:bump:

Sv: All Breeds Pleasure ikväll

Om han blir piggare ju mer man rider, rid inte fram för länge alternativt rid fram LÄNGE så att han är trött, och när du kommer in på banan så ger du honom långa tyglar, så han ser det som en belöning att gå in. Typ ''Åh va skönt nu får jag äntligen slappna av''

Rid mycket varierat så att han hela tiden får tänka, låt honom aldrig få en chans att tappa fokus. Och bered dig på MYCKET hästar på framridningen..

Senast ändrad:

Gud va tufft!! Vad har du för häst,alltså ras..?
Ett litet tips är att rida fram i mycket god tid innan så hästen får kolla runt och bralla ur sig innan,,,Lycka till o berätta hur de gick,,
Marina:bump:

*kl*

Och jag smiter in och meddelar att Stone Reef kom 7:a av ena domaren och 4:a av den andra domaren, av 11 eller 12 ekipage.

Ett stor GRATTIS till dig vännen :bump::bump::banana::banana:

:bump:
Gud va tufft!! Vad har du för häst,alltså ras..?
Ett litet tips är att rida fram i mycket god tid innan så hästen får kolla runt och bralla ur sig innan,,,Lycka till o berätta hur de gick,,
Marina:bump:

:banana::bump:Jag är sååå glad... kom precis som lakrits sa 7:a av den eng. domaren och 4:a av den Amerikanska... Yippie!!! Nu vågar jag iallafall va mded fler ggr!! Men har fortfarande problemet med en FÖR pigg häst... Bra ide det där med att GE han långa tyglar som en belöning ska nog prova det!! Min häst är 15.5 år gammal och korsning mellan new forest och fullblod sen var det an arabkorsning ...resten quarter då??? Ja jag är verkligen förvånad och glad... lakrits har ju trott så hela tiden men ändå... så tack till lakrits som har pushat mig att VÅGA va med...Vi är väl fina ihop trots att han har mycket energi i sig.. fast vi red fram så han var löddrig... fick torka av honom överallt t.o.m i ansiktet med en jacka innan vi gick in??? Hi hi hi kul att ni ger mig lite tips... alltid bra!!! Ja nu ska jag åka och galoppera bommar på ett mästerskap UTAN träns!!! får vi se hur det går... Bye

En sak till... tycker att det är mycket bättre stämning på D tävlingar... detta var väl A tror jag ...lite stoppigare kan man säga... jag vill att alla ska prata med varandra och va trevliga... det blir mycket roligare då!!!:o

ha ha ha stoppigare menar jag ju inte stroppigare skulle det va...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 555
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 621
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 562
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 741
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka