Singoalla
Trådstartare
Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra tränings- och matvanor nu från när jag var yngre. Eller kanske en kombination, men jag kan i alla fall lugnt konstatera att jag inte tål samma mängd alkohol längre. Jag blir både fullare och minnet i samband med alkoholintag har blivit gravt försämrat. När jag var yngre kunde jag festa tills jag kramade toaletten och ändå ha glasklart minne över hela natten. Senaste året kan en AW med 3 glas vin resultera i att jag minns dåligt vad vi har pratat om, och större alkoholintag under festnätter ger minnesluckor. Både obehagligt och ärligt talat.. pinsamt!
Är det någon som upplevt samma?
Jag insett att jag nu på allvar måste lära mig vart min nya gräns går. Jag tror att den är låg, möjligtvis kring 1 glas vin eller motsvarande på middag/AW och kring 3 en festkväll skulle vara lagom för mig. Så jag skulle hemskt gärna vilja ha tips på följande:
1. Goda alkoholfria drinkar
2. Gott alkoholfritt vin
3. Tips & råd för hur jag kan tänka för att alkoholkonsumtionen inte ska skena iväg när man är lite sådär mys-salongs och tenderar att tappa omdömet om vad som är lite respektive mycket alkohol
4. Egna erfarenheter om någon vill dela med sig. Är jag ensam?
Det är mycket AW/fest/mingel/middagar i min umgängeskrets och jag älskar ett gott vin. Så jag vill inte behöva sluta dricka alkohol helt men känner att jag har hamnat i ett negativt mönster och är ärligt talat himla less på det
Är det någon som upplevt samma?
Jag insett att jag nu på allvar måste lära mig vart min nya gräns går. Jag tror att den är låg, möjligtvis kring 1 glas vin eller motsvarande på middag/AW och kring 3 en festkväll skulle vara lagom för mig. Så jag skulle hemskt gärna vilja ha tips på följande:
1. Goda alkoholfria drinkar
2. Gott alkoholfritt vin
3. Tips & råd för hur jag kan tänka för att alkoholkonsumtionen inte ska skena iväg när man är lite sådär mys-salongs och tenderar att tappa omdömet om vad som är lite respektive mycket alkohol
4. Egna erfarenheter om någon vill dela med sig. Är jag ensam?
Det är mycket AW/fest/mingel/middagar i min umgängeskrets och jag älskar ett gott vin. Så jag vill inte behöva sluta dricka alkohol helt men känner att jag har hamnat i ett negativt mönster och är ärligt talat himla less på det